Wcale nie Lidl ani Biedronka. To ta sieć jest w Polsce najtańsza, klienci muszą wiedzieć
Wybór miejsca na codzienne zakupy przestał być kwestią przyzwyczajenia, a stał się realnym sposobem na walkę z inflacją. Najnowsze dane rynkowe ujawniają potężne dysproporcje w cenach produktów spożywczych, które mogą uratować domowe finanse. Zanim wyruszysz po zapasy, sprawdź, które sieci handlowe dają realną szansę na oszczędności, a które drenują portfele Polaków przy każdym paragonie.
- Przedświąteczna strategia oszczędnościowa
- Ta sieć była najdroższa w listopadzie 2025 r.
- W tej sieci zakupy są najtańsze. Klienci muszą wiedzieć
Przedświąteczna strategia oszczędnościowa
W dobie szalejącej drożyzny Polacy na każdym kroku szukają oszczędności, starając się za wszelką cenę odciążyć nadwyrężony budżet domowy. Świadomość tego, w której sieci handlowej koszyk zakupowy wychodzi najtaniej, stała się kluczową wiedzą pozwalającą uniknąć niepotrzebnego przepłacania przy kasie.
Strategiczne planowanie wydatków zyskuje na znaczeniu zwłaszcza teraz, w okresie bezpośrednio poprzedzającym święta Bożego Narodzenia, kiedy to wzmożone zakupy spożywcze i prezenty generują rekordowe obciążenia dla domowych finansów. Każda złotówka zostawiana w portfelu dzięki trafnemu wyborowi sklepu może okazać się istotnym wsparciem w tym wymagającym finansowo czasie.

Ta sieć była najdroższa w listopadzie 2025 r.
Z raportu ASM Sales Force Agency wynika, że w listopadzie 2025 r. koszyk zakupowy z artykułami codziennego użytku był droższy o 0,22 zł czyli 0,07 proc. i jego cena wyniosła 325,73 zł. W 6 sieciach odnotowano wzrost cen, a w pozostałych 7 było taniej niż w październiku. Analiza rynku przeprowadzona przez ekspertów ASM Sales Force Agency wskazuje placówki, które powinni omijać klienci dbający o ekonomię.
Warto podkreślić, że w badaniu brane są pod uwagę ceny przykładowego koszyka zakupowego, składającego się z podstawowych produktów, takich jak nabiał, mięso, wędliny i ryby, chemia domowa, kosmetyki, owoce i warzywa, produkty tłuszczowe i inne.
W listopadzie 2025 roku tytuł najdroższej sieci stacjonarnej przypadł sklepom Netto. Za zestaw 40 monitorowanych produktów trzeba było zapłacić tam średnio 345,52 zł. Choć Netto odnotowało spadek cen o 5,43 proc. w porównaniu do października, wciąż pozostało na końcu zestawienia pod względem opłacalności. Z kolei największy wzrost cen zaobserwowano w sieci Selgros Cash & Carry ( 5,60 proc.).

W tej sieci zakupy są najtańsze. Klienci muszą wiedzieć
Na przeciwległym biegunie po raz kolejny uplasował się Auchan, który bezapelacyjnie triumfuje jako najtańszy wybór w Polsce. Sieć oferowała monitorowany koszyk zakupowy w średniej cenie 287,71 zł. To jedyny gracz na rynku, któremu udało się zejść poniżej granicy 300 zł. Różnica w cenie tego samego zestawu produktów między najtańszym Auchan a najdroższym Netto wyniosła aż 57,81 zł. W Auchan odnotowano także spadek cen o 3 proc. względem poprzedniego miesiąca. Warto podkreślić, że w październiku tytuł najtańszej sieci również należał do Auchan.
Na drugim miejscu w rankingu najtańszych sieci znalazła się Biedronka, gdzie wartość podstawowego koszyka zakupowego była o 19,98 zł wyższa niż w przypadku Auchan. Jak wskazuje najnowszy raport ASM Sales Force Agency, spośród 15 produktów, które mają największe znaczenie dla konsumentów, najbardziej w ujęciu miesięcznym podrożały pomidory - ich cena wzrosła aż o 48,85 proc., co może stanowić potężne uderzenie w budżety osób preferujących zdrową dietę. Największe obniżki z kolei dotyczyły płynu do płukania (7,39 proc.) oraz płynu do mycia naczyń (2,87 proc.).