Nagła decyzja Ministerstwa Turystyki i Starożytności o zamknięciu kilku hoteli w popularnych kurortach nad Morzem Czerwonym wywołała spore zamieszanie w branży turystycznej. Powód jest szokujący i może stanowić zagrożenie dla zdrowia gości. Tysiące turystów, w tym z Polski, zadaje sobie pytanie, co dalej z ich zaplanowanym wypoczynkiem.
Hotelowe śniadania przechodzą rewolucję, która nie każdemu przypadnie do gustu. To koniec pewnego symbolu luksusu, a początek trendu, który zmieni sposób, w jaki patrzymy na poranny posiłek w podróży. Dla jednych będzie to krok w stronę jakości, dla innych – bolesne ograniczenie. Czy goście są gotowi na tę zmianę?
Sztuczna inteligencja i generative search to nowe wyzwania dla hotelarzy. Już blisko 50% konsumentów korzysta z narzędzi AI (sztucznej inteligencji) do poszukiwania informacji o usługach. Arche Hotel Poloneza, we współpracy z agencją Bizon Marketing, jako jeden z pierwszych hoteli w Polsce pozycjonuje się w rekomendacjach AI – m.in. w ChatGPT i Search Generative Experience (SGE) w Google. To efekt konsekwentnie prowadzonej strategii, która łączy jakość, tożsamość marki i nowe technologie.
To tylko woda? Ten pozornie błahy detal może zrujnować reputację luksusowego hotelu, zniszczyć ekspres do kawy za kilkadziesiąt tysięcy złotych i zaważyć na całej opinii gościa. W debacie Biznes Info, Natalia Ziółkowska wraz z ekspertami branży HoReCa – Dariuszem Majchrzakiem (Aquaphor Professional Polska), Klaudią Romanowicz (Grupa Arche) i Jakubem Sasinem (The Big Beans) – demaskuje, jak cichy wróg w naszych kranach staje się głośnym problemem dla rentowności i wizerunku.
Rozpoczął się sezon letnich urlopów. Część Polaków poszukując miejsca na spędzenie wakacji, będzie kierowała się kwestiami takimi jak koszty transportu, klimat, bezpieczeństwo, czy atrakcje turystyczne dostępne na miejscu. Równie ważnym aspektem, który trzeba wziąć pod uwagę, są warunki zakwaterowania. Na przestrzeni lat preferencje podróżnych pod tym względem uległy zmianie. Teraz na popularności zyskuje opcja, która kiedyś wzbudzała kontrowersje, a nawet ostrą krytykę.
Jedna z najbardziej ikonicznych marek hotelowych, która po II wojnie światowej zdominowała polski rynek turystyczny, wkrótce zniknie z krajowej sceny. Niegdyś nocleg pod niebieskim szyldem był oznaką prestiżu i namiastką podróży na Zachód, a charakterystyczne neony przyciągały uwagę przechodniów. Zmiana ta ma wymiar symboliczny – stanowi finał procesu transformacji rozpoczętego w 2020 roku.
Wkrótce miną dwa lata od śmierci Tadeusza Gołębiewskiego, twórcy hotelarskiego imperium, który nie zobaczy otwarcia największego ze swoich dzieł, czyli kontrowersyjnego Hotelu Gołębiewski w Pobierowie. Ten – dla jednych megalomański przykład patodeweloperki, dla innych miejsce wymarzonych wakacji – właśnie zaczął zatrudniać. Podano także kolejny termin otwarcia dla gości.
„My jako konsumenci po prostu lubimy dobrze zjeść i skonsumować dobrą kawę”, „kuchnia żyje, tam się dzieje, to jest żywy organizm”, „wszystko jest oparte na wodzie”, „proszę sobie wyobrazić salę weselną, mamy 150 gości, witamy ich lampką szampana... i w ciągu kilku minut zjeżdża nam te 150 lampek i trzeba to szybko umyć”. Natalia Ziółkowska, redaktorka BiznesInfo rozmawia z Dariuszem Majchrzakiem, dyrektorem działu Aquaphor Professional na EuroGastro 2025, targach rozwiązań HoReCa.
Jeszcze do niedawna urlop nad Bałtykiem uchodził za najbardziej opłacalną formą wypoczynku w sezonie letnim, jednak wysokie ceny noclegów w ośrodkach wypoczynkowych oraz jedzenia w restauracjach zdają się studzić entuzjazm urlopowiczów. Tym razem to jednak nie hulająca drożyzna, a kwestie polityczne wpłynęły na spadek zainteresowania tym regionem. Wielu turystów niespodziewanie zaczęło odwoływać swoje rezerwacje “z powodu AfD”.
Kolejna bardzo popularna sieć wchodzi na polski rynek. W związku z tym ruszyła już rekrutacja - najpierw na stanowiska managerskie, a następnie na stanowiska, które pozwolą stworzyć zespół. Warto się pospieszyć, bo czas na składanie aplikacji upływa już niebawem.
Jeden z najbardziej rozpoznawalnych obiektów noclegowych na polskim wybrzeżu zmienił właściciela. Chodzi o wzniesiony jeszcze w latach dwudziestych XX wieku hotel, w którym nocowały między innymi Marlena Dietrich oraz Greta Garbo. Wszystko wskazuje na to, że po dopięciu wielomilionowej transakcji hotel doczeka się dużych zmian – mówi się wręcz o prawdziwej metamorfozie.