Sztuczna inteligencja i generative search to nowe wyzwania dla hotelarzy. Już blisko 50% konsumentów korzysta z narzędzi AI (sztucznej inteligencji) do poszukiwania informacji o usługach. Arche Hotel Poloneza, we współpracy z agencją Bizon Marketing, jako jeden z pierwszych hoteli w Polsce pozycjonuje się w rekomendacjach AI – m.in. w ChatGPT i Search Generative Experience (SGE) w Google. To efekt konsekwentnie prowadzonej strategii, która łączy jakość, tożsamość marki i nowe technologie.
To tylko woda? Ten pozornie błahy detal może zrujnować reputację luksusowego hotelu, zniszczyć ekspres do kawy za kilkadziesiąt tysięcy złotych i zaważyć na całej opinii gościa. W debacie Biznes Info, Natalia Ziółkowska wraz z ekspertami branży HoReCa – Dariuszem Majchrzakiem (Aquaphor Professional Polska), Klaudią Romanowicz (Grupa Arche) i Jakubem Sasinem (The Big Beans) – demaskuje, jak cichy wróg w naszych kranach staje się głośnym problemem dla rentowności i wizerunku.
Jedna z najbardziej ikonicznych marek hotelowych, która po II wojnie światowej zdominowała polski rynek turystyczny, wkrótce zniknie z krajowej sceny. Niegdyś nocleg pod niebieskim szyldem był oznaką prestiżu i namiastką podróży na Zachód, a charakterystyczne neony przyciągały uwagę przechodniów. Zmiana ta ma wymiar symboliczny – stanowi finał procesu transformacji rozpoczętego w 2020 roku.
„My jako konsumenci po prostu lubimy dobrze zjeść i skonsumować dobrą kawę”, „kuchnia żyje, tam się dzieje, to jest żywy organizm”, „wszystko jest oparte na wodzie”, „proszę sobie wyobrazić salę weselną, mamy 150 gości, witamy ich lampką szampana... i w ciągu kilku minut zjeżdża nam te 150 lampek i trzeba to szybko umyć”. Natalia Ziółkowska, redaktorka BiznesInfo rozmawia z Dariuszem Majchrzakiem, dyrektorem działu Aquaphor Professional na EuroGastro 2025, targach rozwiązań HoReCa.