BiznesINFO.pl
Przejście dla pieszych

Obraz Manfred Richter z Pixabay

Przejścia dla pieszych do likwidacji? GDDKiA chce zmian

1 Października 2020

Autor tekstu:

Kasper Starużyk

Udostępnij:

Likwidacje przejść dla pieszych? Tego chce Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Przeprowadzono audyt, z którego wynika, że część zebr jest źle wytyczona i zamiast poprawiać bezpieczeństwo, zagraża pieszym.

GDDKiA przeprowadza audyt przejść dla pieszych. Wyniki są zatrważające, padło wiele krytycznych słów dotyczących sposobu budowy przejść i ich lokalizacji. Powstała lista pasów, które powinny zostać zlikwidowane, ponieważ jak twierdzi GDDKiA "dają one złudne poczucie bezpieczeństwa pieszym". Które przejścia są na czarnej liście Dyrekcji?

Przejścia dla pieszych do likwidacji

Audyt GDDKiA objął 682 przejścia dla pieszych na drogach krajowych w całej Polsce, zatem nie dotyczy on dróg lokalnych i gminnych, np. osiedlowych. Co wynika z raportu? Nie jest dobrze. –  Przejść dla pieszych jest za dużo i uległy one deprecjacji, co w dużej mierze przyczyniło się do niewłaściwych zachowań kierujących związanych z należytym postrzeganiem i zrozumieniem wprowadzanej w rejonie przejść stałej organizacji ruchu. Należy podjąć działania mające na celu weryfikację wyznaczonych przejść dla pieszych, likwidacji i określenia warunków wyznaczania nowych przejść, przejść w pełni wykorzystanych i zapewniających bezpieczeństwo pieszych – napisano w raporcie GDDKiA.

Dyrekcja wskazuje, że znaczna część przejść dla pieszych nie spełnia wymogów bezpieczeństwa, choć jak wskazują autorzy raportu wszystkie zebry są wytyczane na podstawie tych samych przepisów. Problemem jest ich interpretacja, która momentami jest bardzo dwojaka i dziwna. W raporcie GDDKiA wskazano, że zlikwidowane powinny zostać przejścia dla pieszych, które w godzinach szczytu (6-9 i 14-17) są mało uczęszczane, tj. za ich pomocą jezdnię przekracza mniej niż 24 pieszych. Ponadto przejścia o średnim natężeniu ruchu, od 25 do 45 osób w godzinach szczytu, muszą zostać zmodernizowane przez doświetlenie oraz poprawę widoczności zarówno pieszych zbliżających się do jezdni, jak i samochodów w oddali, tak by pieszy mógł ocenić, czy uda mu się bezpiecznie przekroczyć jezdnię.

Źródło grafiki: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Źródło grafiki: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Podobne artykuły

BiznesInfo

Polska i świat

Katastrofa samolotu w Lubuskim. Nieoficjalnie: nie żyje jeden z najbogatszych Polaków

Czytaj więcej >
pixabay, kasjanf

Polska i świat

Czy Centralny Port Komunikacyjny nie zostanie wybudowany? Horała: Tylko w trzech przypadkach

Czytaj więcej >
Arkadiusz Ziolek/EAST NEWS

Polska i świat

Za wykroczenie skarbowe kara nawet 14 tys. zł. Nowe prawo już obowiązuje

Czytaj więcej >
Arkadiusz Ziolek/EAST NEWS

Polska i świat

Jak przekonać seniorów do późniejszego przejścia na emeryturę? Rząd ma plan i nie zawaha się go użyć

Czytaj więcej >
Jochen Tack/EAST NEWS

Polska i świat

Koronawirus na polu szparagów w Niemczech. Polacy pilnowani przez ochronę

Czytaj więcej >
Fot. Piotr Molecki/East News, Warszawa, 04.05.2021. 29. posiedzenie Sejmu IX kadencji. Na nadzwyczajnym posiedzeniu Sejm zajmowal sie rzadowym projektem ustawy ws. ratyfikacji zasobow wlasnych Unii Europejskiej. N/z: minuta ciszy dla Bronislawa Cieslaka

Polska i świat

Sondaż parlamentarny. KO z najgorszym wynikiem w historii, PiS wygrywa

Czytaj więcej >