BiznesINFO.pl
Przejście dla pieszych

Obraz Manfred Richter z Pixabay

Przejścia dla pieszych do likwidacji? GDDKiA chce zmian

1 Października 2020

Autor tekstu:

Kasper Starużyk

Likwidacje przejść dla pieszych? Tego chce Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Przeprowadzono audyt, z którego wynika, że część zebr jest źle wytyczona i zamiast poprawiać bezpieczeństwo, zagraża pieszym.

GDDKiA przeprowadza audyt przejść dla pieszych. Wyniki są zatrważające, padło wiele krytycznych słów dotyczących sposobu budowy przejść i ich lokalizacji. Powstała lista pasów, które powinny zostać zlikwidowane, ponieważ jak twierdzi GDDKiA "dają one złudne poczucie bezpieczeństwa pieszym". Które przejścia są na czarnej liście Dyrekcji?

Przejścia dla pieszych do likwidacji

Audyt GDDKiA objął 682 przejścia dla pieszych na drogach krajowych w całej Polsce, zatem nie dotyczy on dróg lokalnych i gminnych, np. osiedlowych. Co wynika z raportu? Nie jest dobrze. –  Przejść dla pieszych jest za dużo i uległy one deprecjacji, co w dużej mierze przyczyniło się do niewłaściwych zachowań kierujących związanych z należytym postrzeganiem i zrozumieniem wprowadzanej w rejonie przejść stałej organizacji ruchu. Należy podjąć działania mające na celu weryfikację wyznaczonych przejść dla pieszych, likwidacji i określenia warunków wyznaczania nowych przejść, przejść w pełni wykorzystanych i zapewniających bezpieczeństwo pieszych – napisano w raporcie GDDKiA.

Dyrekcja wskazuje, że znaczna część przejść dla pieszych nie spełnia wymogów bezpieczeństwa, choć jak wskazują autorzy raportu wszystkie zebry są wytyczane na podstawie tych samych przepisów. Problemem jest ich interpretacja, która momentami jest bardzo dwojaka i dziwna. W raporcie GDDKiA wskazano, że zlikwidowane powinny zostać przejścia dla pieszych, które w godzinach szczytu (6-9 i 14-17) są mało uczęszczane, tj. za ich pomocą jezdnię przekracza mniej niż 24 pieszych. Ponadto przejścia o średnim natężeniu ruchu, od 25 do 45 osób w godzinach szczytu, muszą zostać zmodernizowane przez doświetlenie oraz poprawę widoczności zarówno pieszych zbliżających się do jezdni, jak i samochodów w oddali, tak by pieszy mógł ocenić, czy uda mu się bezpiecznie przekroczyć jezdnię.

Źródło grafiki: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Tagi:

Drogi i autostradypolskie drogi

Kasper StarużykAutor

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: kasper.staruzyk@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

Wikimedia Commons/Rakoon

Polska i Świat

Ważna zmiana w aptekach od 1 grudnia. Możesz mieć problemy z kupieniem leków na receptę

Czytaj więcej >

Polska i Świat

Walka ze smogiem w Krakowie. Najstarsze auta nie wjadą do miasta

Czytaj więcej >

Polska i Świat

Z Warszawy do Łodzi pociągiem już niedługo pojedziesz z prędkością 350km/h

Czytaj więcej >
Piotr Molecki/East News

Polska i Świat

Dopłaty do gazu. Premier Mateusz Morawiecki mówi o prawdopodobnych scenariuszach

Czytaj więcej >
Prezydent Andrzej Duda podjął decyzję ws. dodatku węglowego. Polacy mogą szykować wnioski

Polska i Świat

Prezydent podpisał ustawę wydłużającą kadencję samorządów

Czytaj więcej >
Przewodów: dziennikarz dotarł do wstępnych ustaleń śledczych, nowe przecieki

Polska i Świat

Associated Press zwolniła reportera. Podał mylącą informację

Czytaj więcej >