PKO BP kłopoty z oszustami
MARCIN GADOMSKI/AGENCJA SE/East News
Autor Konrad Karpiuk - 22 Października 2020

PKO BP apeluje do klientów. Fałszywi pracownicy banku mogą pozbawić cię wszystkich oszczędności

Klienci PKO BP powinni teraz szczególnie uważać. Bank opublikował komunikat w którym ostrzega przed oszustami, którzy stosują nową metodę na wyłudzanie danych. Tym razem nie wysyłają tylko podejrzanych maili.

PKO BP ostrzega przed oszustwami

PKO BP ostrzega przed oszustami, którzy bezpośrednio dzwonią do swoich ofiar, podając się za pracowników banku. Oszuści wydają telefoniczne instrukcje, które prowadzą do wycieku danych. Jeśli ktoś da się złapać, może stracić całe oszczędności ze swojego konta.

Fałszywi pracownicy proszą ofiary o pobranie aplikacji ze sklepu Google Play, PKO BP w komunikacie informuje, aby pod żadnym pozorem tego nie robić. Oszuści domagają się także podania części danych osobowych i zweryfikowanie ich przez np. TeamViewer Quick Support.

Biedronka ma już sposób na obejście zakazu handlu. I wcale nie chodzi o dostawy do domówBiedronka ma już sposób na obejście zakazu handlu. I wcale nie chodzi o dostawy do domówCzytaj dalej

Metoda pozwala oczywiście na uzyskanie cyberprzestępcom podanych przez klienta danych, a także do późniejszego uzyskania narzędzia autoryzacyjnego, za pomocą którego mogą zatwierdzić wykonane przelewy. Dzięki temu tylko krok dzieli ich od wysłania oszczędności swojej ofiary na swoje konto.

PKO BP przekazało klientom dwie kluczowe zasady

Bank wydał dwie ważne zasady, o których powinni pamiętać teraz klienci. Przede wszystkim PKO BP nie będzie wymagał instalacji dodatkowych programów podnoszących poziom bezpieczeństwa, czy do wykonywania operacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości.

Polacy nie boją się płacić gotówką, uważają, że nie przenosi wirusa. Czy słusznie?Polacy nie boją się płacić gotówką, uważają, że nie przenosi wirusa. Czy słusznie?Czytaj dalej

Co więcej, pracownik banku nie zapyta klienta o hasło do żadnego z serwisów, ani internetowego, ani mobilnego, ani telefonicznego. Tę zasadę można przyjąć w wypadku nie tylko PKO BP, ale wszystkich banków i usług związanych ze środkami płatniczymi.

- W sytuacji, gdy odbierzesz telefon od osoby podającej się za pracownika banku, masz jakiekolwiek wątpliwości, czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych, jak również w każdym innym przypadku, w którym podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie, skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora) - czytamy na portalu PKO BP.

ING z ważnym komunikatem dla klientów. Czekają ich spore ograniczeniaING z ważnym komunikatem dla klientów. Czekają ich spore ograniczeniaCzytaj dalej

DZISIAJ GRZEJE:

1. Kultowa dziennikarka przed śmiercią ujawniła kulisy pracy Elżbiety Jaworowicz. Jak znalazła się w TVP?
2. PiS zabierze 500 plus? Niepokojące doniesienia, rząd ma szukać pieniędzy
3. Poczta Polska zaskoczyła wszystkich, nowa usługa wielkim udogodnieniem. Klienci mają powody do radości

Nie tylko PKO BP miało takie problemy. Co zrobić jak padniemy ofiarą oszustwa?

Niedawno z podobnymi sytuacjami zmagać się musiał Alior Bank. W tym wypadku cyberprzestępcy poszli o krok dalej, bo ich numer wyświetlał się jako prawdziwy numer infolinii banku i powołując się względami bezpieczeństwa i strasząc włamaniem na konto, prosili o podanie danych.

Również Millenium Bank zmagał się z oszustami. Przestępcy podawali się za pracowników infolinii i informowali o podejrzanych transakcjach z na koncie lub karcie. Prosili przy tym o podanie danych oraz tak jak w przypadku PKO BP, o zainstalowanie aplikacji QuickSupport.

Niemcy masowo wykupują dwa produkty. Półki w sklepach zaczynają świecić pustkamiNiemcy masowo wykupują dwa produkty. Półki w sklepach zaczynają świecić pustkamiCzytaj dalej

Telefony otrzymać mogli także klienci GEtin Banku. Oszuści przedstawiali się jako pracownicy firmy inwestycyjnej, oferowali najczęściej zainwestowanie w kryptowaluty, kusząc wysoką stopą zwrotu. I znów, podobnie jak w Millenium i PKO BP, namawiali do instalacji aplikacji takich jak AnyDesk, której używali później do przejęcia kontroli nad urządzeniem.

Gdybyśmy padli ofiarą takiego zdarzenia, należy jak najszybciej wylogować się ze wszystkich urządzeń, zmienić wszędzie hasła (najlepiej ustawiając dwuskładniowe uwierzytelnienie), a także zgłoszenie sprawy do banku i na policję. Później pozostaje nam monitorować aktywność na kontach oraz sprawdzać, czy ktoś się nie posłużył naszymi danymi.

Popularny bank ostrzega klientów. Już niebawem czekają ich spore utrudnieniaPopularny bank ostrzega klientów. Już niebawem czekają ich spore utrudnieniaCzytaj dalej

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Protest po skandalicznym orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego. "To piekło milionów Polek"
  2. Maja Ostaszewska zwraca się do Polaków z bardzo ważnym apelem. Chodzi o zdrowie tysięcy osób
  3. Co z wyjazdem poza granice Polski? Najnowsze wytyczne MSZ
  4. Monety mogą być świetnym zabezpieczeniem na trudne czasy. Za niektóre kolekcjonerzy zapłacą fortunę
  5. Nadchodzi koniec uwielbianej sieciówki w Polsce. Jeszcze za nią zatęsknimy
  6. Nowe ustalenia w sprawie stanu zdrowia Radosława Majdana. Mąż Małgorzaty Rozenek leży w szpitalu przez COVID-19
  7. Syrop imbirowy działa jak antybiotyk. Ma też inne zalety, pomaga w przykrych dolegliwościach
Inwestowanie w złoto jeszcze nigdy nie było aż tak opłacalne. W dodatku może zwolnić cię z płacenia podatkuInwestowanie w złoto jeszcze nigdy nie było aż tak opłacalne. W dodatku może zwolnić cię z płacenia podatkuCzytaj dalej

Koniecznie obejrzyj:

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News