Piotr i Paweł
Flickr/Marco Verch Professional Photographer
Autor Paulina Musianek - 13 Listopada 2019

Polska sieciówka do likwidacji. Symboliczny koniec w ostatni weekend listopada

Piotr i Paweł powoli znika z polskiego rynku. Jak podaje Gazeta.pl, tym samym do likwidacji trafiła ostatnia polska marka sklepów delikatesowych. Nie wytrzymała konkurencji, jaką stanowiły dla niej Biedronka czy Lidl. Symboliczny koniec polskiej sieci sklepów spożywczych odbędzie się pod koniec miesiąca w centrum handlowym BlueCity w Warszawie.

Piotr i Paweł to sieciówka, która została założona w Poznaniu, a jej strategią było otwieranie kolejnych lokali w większych miastach Polski. Od 1990 roku, czyli od daty powstania, udało się jej otworzyć 138 sklepów. Teraz jednak Piotr i Paweł znika z rynku, a na jego miejscu ma pojawić się nowa sieć.

Piotr i Paweł do zamknięcia

Polska sieć handlowa została bowiem kupiona z końcem kwietnia przez pochodzącą z Republiki Południowej Afryki firmę Spar. Spółka ma już pomysł na wykorzystanie lokali, które zostaną po likwidowanej sieci delikatesów. Spar planuje otworzenie w miejsce Piotra i Pawła sklepów Spar lub Eurospar. Pierwszą lokalizacją, która będzie mogła pochwalić się nowym punktem, jest jedna z najbardziej popularnych galerii handlowych w Warszawie, czyli Blue City. Z informacji WP wynika, że już 29 listopada klienci zrobią zakupy w nowym sklepie. Na razie, jak donosi Agata Wołoszyn z WP, Piotr i Paweł działa i wciąż obsługuje klientów, jednak sklep z racji przeprowadzanego remontu wygląda jak “podziemny bazar”.

Spar Group pochłania Piotra i Pawła

Spar Group w październiku 2019 roku sfinalizował umowę przeniesienia własności udziałów spółki Grupa Piotr i Paweł sp. z o.o. Sklepy Piotr i Paweł będą systematycznie zmieniać logo na „Spar” i dostosowywać się do standardów międzynarodowego holdingu z wieloletnim doświadczeniem w sektorze detalicznym na świecie i w Europie. Finalnie Spar Group przejmie po Piotrze i Pawle ok. 70 lokali.

Wraz ze zniknięciem Piotra i Pawła z rynku skończy się nie tylko historia ostatniej polskiej marki delikatesów, ale całego segmentu rynku tego rodzaju sklepów w Polsce.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News