Pepco planuje ekspansję na kolejny europejski rynek
Wikimedia/Warszawska róg Szerokiej w Tomaszowie Mazowieckim, w województwie łódzkim
Autor Radosław Święcki - 24 Stycznia 2021

Pepco pochwaliło się odważnym planem. Sklep szturmem weźmie zagraniczne rynki?

Ambitne plany Pepco. Odzieżowy dyskont zamiesza wiosną tego roku otworzyć pierwsze sklepy w Hiszpanii. Jeśli tak się stanie, to licząca ponad 2 tys. sklepów sieć będzie obecna w 14 europejskich krajach.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Pepco zamierza otworzyć wiosną pierwsze sklepy w Hiszpanii
  • W jakim kraju spoza UE sieć rozpoczęła niedawno funkcjonowanie
  • Ile sklepow Pepco funkcjonuje w Polsce

Pepco w kolejnym europejskim kraju

O ambitnych planach Pepco informuje za serwisem „Just Retail” portal wiadomoscihandlowe.pl. Serwis cytuje Marcina Stańko, dyrektora operacyjnego Pepco, który zdradził, że sieć planuje pojawienie się na kolejnych rynkach. Na tym jednak nie koniec, bowiem odzieżowy dyskont planuje również intensywną ekspansję zgodnie z którą tylko w ciągu jednego roku ma zadebiutować ok. 300-500 nowych sklepów.

Na jakich rynkach zadebiutuje w najbliższym czasie Pepco? Jak podaje portal, chodzi o Hiszpanię, gdzie już wiosną w Castellon i w Alicante pojawią się dwie pierwsze placówki sieci. W planach jest uruchomienie kolejnych 10 sklepów.

Pepco jak podaje portal jest zainteresowane lokalami o powierzchni 500-700 metrów kwadratowych, funkcjonujących w miastach zamieszkanych przez co najmniej 50 tys. osób.

Pod koniec października zeszłego roku Pepco poinformowało o wejściu na serbski rynek.

- Pierwsze serbskie sklepy PEPCO zostały otwarte w dwóch lokalizacjach w Belgradzie: pierwsza w Stadion Shopping Centre i druga w BIG Rakovica Park – informowało w komunikacie na swojej stronie internetowej Pepco.

Serbia jak zauważała sieć jest pierwszym krajem spoza Unii Europejskiej, w którym Pepco otworzyło swoje sklepy.

- Cieszymy się z ciepłego przyjęcia przez serbskich klientów i pracujemy nad otwarciem kolejnych lokalizacji w tym pełnym pięknych krajobrazów i zabytków kraju – napisano w komunikacie.

Pepco w Polsce

Przypomnijmy, że sieć dyskontów odzieżowo-przemysłowych powstała w Polsce pod koniec 1999 roku jako oddział brytyjskiego Brown&Jackson. Przez pierwsze lata sklepy funkcjonowały pod nazwą L-stretcher.W wyniku zmian kapitałowych w ramach holdingu w 2004 roku spółka została przejęta przez firmę Pepkor z siedzibą w Południowej Afryce. Wtedy też zmieniono logo oraz nazwę na Pepco.

W późniejszych latach sieć pojawiła się na dwóch nowych rynkach, czyli w Czechach i na Słowacji. Później zadebiutowała również w takich krajach jak m.in. Rumunia, Węgry, Włochy, Chorwacja, Węgry, Litwa czy Łotwa. Jeśli ekspansja na hiszpański rynek powiedzie się, wówczas Pepco będzie obecne w 14 europejskich krajach. Obecnie funkcjonuje ponad 2100 sklepów pod szyldem sieci. Jesienią ubiegłego roku uruchomiono w Gorzowie Wielkopolskim 1000 sklep Pepco w Polsce ( o zarobkach w Pepco pisaliśmy TUTAJ).

Z danych przywołanych przez wiadomoscihandlowe.pl wynika, że między październikiem 2018 a wrześniem 2019 roku Pepco odnotowało łączny przychód ze sprzedaży w wysokości ok. 5,73 mld zł, przy kosztach operacyjnych na poziomie 5,14 mld zł. Zysk netto spółki wyniósł 493,5 mln zł.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News