Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Biedronka i Lidl mają się czego bać. Do Polski wchodzi nowy dyskont, ma być dużo tańszy
Konrad Karpiuk
Konrad Karpiuk 21.07.2020 02:00

Biedronka i Lidl mają się czego bać. Do Polski wchodzi nowy dyskont, ma być dużo tańszy

Mere sieć dyskontów
Pixabay/Marco_Pomella

Pod sklepem Mere w Częstochowie ustawione są już kartony, regały i palety. Umieszczono już szyld, zarówno na samym budynku, jak i na niedalekim słupie. Patrząc na obecny stan lokalu, można spodziewa się rychłego otwarcia. Co ciekawa, sama sieć nie komentuje sprawy.

Mere to nowa sieć dyskontów, która wejdzie na polski rynek

Jak ustalił portal Wiadomości Handlowe, spółka Trogservis operująca marką Mere poszukuje specjalisty ds. zakupów w Warszawie. Potencjalny pracownik miałby zajmować się analizą działania konkurentów w danym segmencie, analizy sprzedaży co do wartości i marży, komunikacją w zakresie oferty, akcji promocyjnych, etc.

Jeszcze rok temu podobne działania Trogservis podejmował w Krakowie, szukając również specjalisty ds. zakupów i księgowego. W ogłoszeniu można dowiedzieć się o tym, że firma jest jedną z największych w Rosji sieci dyskontów i niedługo planuje rozpocząć działanie w Polsce.

Sieć ma być tańsza od swoich konkurentów

Docelowo Mere miało być rozwijane głównie w dużych i średnich miastach lub w ich okolicach, przy drogach z dużym natężeniem ruchu. Budynki o powierzchni sprzedażowej od 800 do 1200 metrów kwadratowych miały mieć zapewnione parkingi dla 30-40 samochodów.

W założeniach Mere będzie tańsze od sklepów pokroju Lidl, czy Biedronka, ze względu na brak ekspozycji towarów, wszystko ma być maksymalnie uproszczone, tak aby ceny były, jak najniższe. Torgservis działa w Rosji pod szyldem Svetofor mając ponad 1500 sklepów. Marka działa także w Rosji, Niemczech, Rumunii, Kazachstanie, Białorusi i Chinach.