BiznesINFO.pl
Tajemnicze billboardy w Warszawie

Piotr Molecki/East News

Bannery atakujące Lidla zawisły pod Warszawą. Jest komentarz niemieckiego dyskontu

15 Marca 2021

Autor tekstu:

Kamila Jeziorska

Lidl stał się bohaterem tajemniczych bannerów wywieszonych w Warszawie. Na razie nie jest wiadome kto jest sprawcą całego zamieszania. Sieć sklepów Lidl również odniosła się do całej sytuacji.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co było napisane na bannerach

  • Gdzie dokładnie powieszono bannery

  • Jak Lidl odniósł się do całej sprawy

Lidl bohaterem bannerów

Hasło #zostanwdomu to popularny hasztag używany na początku pandemii koronawirusa. Celebryci, ale także medycy wykorzystywali go do promowania izolacji domowej oraz dbania o zdrowie wtedy, gdy wirus był jeszcze większą niewiadomą niż obecnie. Hasztagu #zostanwdomu używały również agendy rządowe.

Okazuje się, że górnolotne hasło zostało użyte w kontekście Lidla. O bannerach z napisem "Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia. #zostanwdomu" pierwszy poinformował portal wiadomoscihandlowe.pl. Niecodzienny widok mogli ujrzeć mieszkańcy Piaseczna i okolic w poniedziałkowy poranek.

Portal ustalił, że za bannery nie odpowiada sieć Lidl, który sam jest zdziwiony zaistniałą sytuacją. Część pracowników Lidla zauważyła bannery w drodze do pracy.

Początkowo nie udało się ustalić tego, kto jest autorem niechlubnych bannerów względem Lidla. Niemiecki market wciąż zastanawia się w jaki sposób zareagować na billboardy, ale znalezienia rozwiązania nie ułatwia fakt niewiedzy komu Lidl zaszedł za skórę.

Lidl mówi o nieuczciwej konkurencji

"Bezpieczeństwo klientów oraz pracowników jest naszym najwyższym priorytetem i stale w naszej komunikacji społecznej propagujemy zachowanie najdalej idących standardów sanitarnych. [...] Przyjęte przez nas standardy sanitarne są znacznie dalej idące, aniżeli wymogi wynikające z aktualnie obowiązujących przepisów prawa" - tłumaczy sieć sklepów w komunikacie przesłanym portalowi wiadomoscihandlowe.pl.

Lidl uważa, że działania zaprezentowane z rana to przejaw nieuczciwej konkurencji oraz nietrafionych działań komunikacyjnych. Aktualnie sieć zastanawia się nad tym, jakie kroki w tej sprawie podjąć.

Sklep podkreśla, że "procedury Lidl Polska oraz działania anty-COVID19 są zgodne z wiedzą medyczną, rekomendacjami i wytycznymi WHO, GIS oraz Ministerstwa Zdrowia", a obiekty "spełniają najwyższe standardy w zakresie higieny i bezpieczeństwa".

Na ten moment sieć sklepów nie zdradza tego, czy po kilkunastu godzinach od zdarzenia udało się jej ustalić sprawcę. Nie mówi również o ewentualnych krokach prawnych.

Tagi:

Kamila JeziorskaAutor

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych na UKSW i studentka ostatniego roku politologii i dziennikarstwa. Uważa, że dziennikarstwo to nie tylko zawód, ale też misja. Uwielbia Stany Zjednoczone, jamniki i serial "House of Cards". Najbardziej lubi pisać na tematy polityczne i społeczne.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

Zakupy

Handel

Nowelizacja ustawy o prawach konsumenta. Konieczność podawania ceny przed obniżką

Czytaj więcej >
pixabay, jarmoluk

Handel

H&M zwolni 1500 pracowników. Firma zaoszczędzi w ten sposób 190 mln dolarów

Czytaj więcej >
Zakaz sprzedaży alkoholu w Polsce. Biskupi naciskają.

Handel

Producenci alkoholi zwiększają produkcję. Szykują się na podwyżkę akcyzy

Czytaj więcej >
Biedronka

Handel

Mandat za wzięcie żywności ze śmietnika Biedronki. Jest wyrok sądu

Czytaj więcej >

Handel

Polska będzie handlować z Katarem nie tylko LNG

Czytaj więcej >
Marek BAZAK/East News

Handel

Nadchodzące święta będą drogie. Prezenty jednak muszą być

Czytaj więcej >