Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Pojedynek dwóch ulubionych sklepów Polaków wkracza w kolejną fazę. Będzie jeszcze taniej
Kasper Starużyk
Kasper Starużyk 13.07.2020 02:00

Pojedynek dwóch ulubionych sklepów Polaków wkracza w kolejną fazę. Będzie jeszcze taniej

PHOTO: ZOFIA I MAREK BAZAK / EAST NEWS Warszawa Praga Polnoc ulica Stalowa, hipermarket Kaufland N/Z stoisko z owocami krajowymi i tropikalnymi - nowe stawki VAT od 1 lipca 2020, ujednolicony 5 proc. podatek na owoce
Marek BAZAK/East News

Lidl kontynuuje ekspansję na polski rynek

Jak informuje Wirtualna Polska, pierwsza połowa 2020 roku w Biedronce tym między innymi różni się od analogicznego okresu w roku poprzednim, że w sieci spadła ilość promocji. W Biedronce było mniej gazetek promocyjnych, miały one również mniej stron. Z jednej strony wiąże się to z przenoszeniem treści promocyjnych do Internetu i postępującą cyfryzacją reklamy, z drugiej jednak jest to świadoma strategia dyskontu, który w obliczu słabej sytuacji konkurentów w dobie pandemii mógł sobie pozwolić na utrzymanie swojej pozycji przy mniejszej ilości promocji. Tymczasem największy konkurent, Lidl, rośnie w siłę.

"Ilość promocji gazetkowych w Biedronce spadła o 15,5 proc. Zdaniem Karola Kamińskiego, podczas pandemii wszystko raczej dobrze się sprzedawało, więc sieć mogła ograniczyć promocje. Zyskała przecież nowych klientów, którzy przestali robić zakupy w większych sklepach" - relacjonuje Wirtualna Polska.  

Lidl będzie konkurencją dla Biedronki?

Odmienną strategię niż Biedronka obrały sklepy Lidl. Jak podaje Wirtualna Polska, ilość gazetek promocyjnych w dyskontach Lidl wzrosła o 8,8% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Gazetki mają też więcej stron. - Sieć postawiła na utrzymanie inicjatywy i dogonienie większego konkurenta technikami wsparcia sprzedaży. Lidl ma też mocne zaplecze w centrali w Niemczech. Mógł więc sięgnąć po wsparcie techniczne, produktowe oraz projektowe, by w ten sposób obniżyć swoje koszty - przytacza słowa dra Falińskiego, eksperta ze Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego, portal Wirtualna Polska. 

Zdaniem ekspertów starcie między dwoma gigantami polskiego rynku dyskontów rozgorzeje na dobre w drugiej połowie roku. Jak podaje Wirtualna Polska, Lidl wciąż znajduje się dość daleko w tyle za Biedronką, jest mniej popularny i ma w Polsce mniej sklepów. Z tego powodu sieć - obserwując strategię Biedronki - mogła zdecydować się na nasilenie akcji promocyjnych, aby odrobinę dogonić konkurenta. Może to być przygotowanie do zbliżających się miesięcy, gdy o popularność wśród Polaków - po pandemii dysponujących mniejszymi pieniędzmi niż wcześniej - najsensowniej będzie walczyć właśnie poprzez akcje promocyjne. Jak dowiadujemy się z Wirtualnej Polski, dzięki zapleczu finansowemu i technicznemu w Niemczech Lidl już teraz mógł rozpocząć kampanię promocyjną, która pozwoli sieci nadgonić konkurenta, który chwilowo ogranicza promocje.