BiznesINFO.pl
biznes-info-640x433

Biznesinfo.pl

Lidl walczy z otyłością w nietypowy sposób. Sieć zdecydowała się na radykalny krok

8 Stycznia 2020

Autor tekstu:

Stanisław Węgrowski

Lidl chce zmieniać nawyki żywieniowe Brytyjczyków, w tym dzieci. Dlatego niemiecka sieć zdecydowała, że na opakowaniach płatków śniadaniowych nie będzie już bohaterów kreskówek.

Lidl zmienia opakowania płatków śniadaniowych

W sklepach sieci Lidl w Wielkiej Brytanii na opakowaniach płatków śniadaniowych dzieci nie zobaczą już swoich ulubionych bohaterów bajek. Założenie jest proste: te działania mają przyczynić się do walki z otyłością i ograniczania zawartości cukru w produktach sieci Lidl.

W komunikacie brytyjskiego oddziału sieci Lidl można przeczytać, że postaci występujące w bajkach, które pojawiają się na opakowaniach niezdrowych produktów spożywczych przyczyniają się do większego zainteresowania takimi artykułami. Dzięki zlikwidowaniu kreskówkowych bohaterów z opakowań produktów o wysokiej zawartości cukru rodzicom i ich pociechom powinno być łatwiej podejmować rozsądne decyzje żywieniowe. Lidl planuje zmianę opakowań ośmiu produktów dedykowanych dzieciom.

Mamy nadzieję, że usunięcie postaci z kreskówek z opakowań płatków zmniejszy presję na niektórych rodziców i wpłynie na ich decyzje zakupowe - powiedziała cytowana przez RadioZET Georgina Hall, dyrektor ds. społecznej odpowiedzialności firmy Lidl.

Działania sieci Lidl są w pełni uzasadnione. Jak podaje RadioZET, Wielka Brytania jest w czołówce pod względem procentu mieszkańców, którzy walczą z otyłością. Według danych OECD aż 64 procent mieszkańców Wysp ma problem z nadwagą.

W Polsce problem z nadwagą ma co drugi dorosły. Polski rząd także planuje działania związane ze zmianą nawyków żywieniowych Polaków. Niedawno Ministerstwo Zdrowia poinformowało o wprowadzeniu podatku cukrowego, który nałoży wyższe opłaty na producentów słodkich napojów.

Tagi:

żywnośćzdrowiezakupyLidldyskont

Stanisław WęgrowskiAutor

Wydawca Biznesinfo. Absolwent psychologii na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS. W dziennikarstwie inspirują go sprawy społeczne, polityka, kultura oraz sport. DJ, jeden z założycieli kolektywu SONDA, działającego na warszawskiej scenie klubowej. Miłośnik zwierząt.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

pixabay, jarmoluk

Handel

H&M zwolni 1500 pracowników. Firma zaoszczędzi w ten sposób 190 mln dolarów

Czytaj więcej >
Zakaz sprzedaży alkoholu w Polsce. Biskupi naciskają.

Handel

Producenci alkoholi zwiększają produkcję. Szykują się na podwyżkę akcyzy

Czytaj więcej >
Biedronka

Handel

Mandat za wzięcie żywności ze śmietnika Biedronki. Jest wyrok sądu

Czytaj więcej >

Handel

Polska będzie handlować z Katarem nie tylko LNG

Czytaj więcej >
Marek BAZAK/East News

Handel

Nadchodzące święta będą drogie. Prezenty jednak muszą być

Czytaj więcej >

Handel

Niedziele handlowe. W 2023 roku będzie ich jeszcze mniej

Czytaj więcej >