Klienci banku Santander mogą napotkać utrudnienia podczas logowania się na swoje konto poprzez profil zaufany. Ukazuje się wówczas komunikat o czasowej niedostępności serwisu.
Czasowe utrudnienia dla klientów banku Santander
Komunikat o czasowej niedostępności serwisu (jego screen publikujemy poniżej) pojawia się podczas logowania na konto bankowe za pośrednictwem profilu zaufanego. Standardowo użytkownik jest proszony o późniejsze wykonanie ponownej próby logowania.
Przerwa 19 marca
Na swojej stronie internetowej Santander informuje, że w niedzielę 19 marca w godz. od 2:00 do 6:00 nie będą działać bankomaty/wpłatomaty. Pozostałe usługi takie jak bankowość internetowa, aplikacja mobilna, przelewy natychmiastowe, karty, BLIK i konto Santader powinny funkcjonować bez zastrzeżeń.
Przypomnijmy, że z usług banku korzysta w skali kraju kilka milionów osób (w 2019 roku klientami Santandera było prawie 5 mln Polaków).
Sprzedajesz online? Uważaj na fałszywe wiadomości
Ostatnimi czasy bank przestrzega swoich klientów przed wyłudzeniami pieniędzy, jakie mają miejsce na platformie Vinted. W fałszywych wiadomościach przestępcy informują kupujących, że kupili przedmiot, a Ty, jako sprzedawca, musisz teraz potwierdzić transakcję – specjalną instrukcję wysyłają oddzielną wiadomością e-mail.
Santander wyjaśnia, iż link prowadzi do fałszywej strony internetowej, która do złudzenia przypomina prawdziwą stronę pośrednika płatności lub stronę banku. W ten sposób przestępcy próbują wyłudzić informacje o karcie płatniczej, login i hasło do bankowości czy też numer PESEL. Ostatnim krokiem jest przejęcie Twoich smsKodów, które ułatwią oszustom dostęp Twoich pieniędzy – przestrzega bank.