BiznesINFO.pl Praca Jakim zwierzęciem jesteś? Rozmowa kwalifikacyjna: podpowiadamy
Biznesinfo.pl

Jakim zwierzęciem jesteś? Rozmowa kwalifikacyjna: podpowiadamy

22 czerwca 2019

Jakim zwierzęciem jesteś? Rozmowa kwalifikacyjna nierzadko jest sytuacją, gdy słyszymy pytania nietypowe, których nie spodziewalibyśmy się usłyszeć w tak poważnej sytuacji. Pytanie o to, jakim zwierzęciem jesteśmy czy o to co było pierwsze - jajko czy kura, wydają się z pozoru bezsensowne, a nawet śmieszne.

W zadawaniu takiego pytania nie chodzi tak bardzo o odpowiedź, a o sposób dochodzenia do niej przez kandydata, a także jego późniejsze uzasadnienie, które ma wytłumaczyć, dlaczego zdecydował się na taką odpowiedź, a nie inną. Warto także zaznaczyć, że pytanie o to, jakim zwierzęciem jesteśmy z pewnością nie jest jedynym pytaniem, jakie może nas zaskoczyć ze strony rekruterów. Z pewnością jednak jest pytaniem, które przewija się jako jedno z najpopularniejszych z puli dziwnych pytań.

Jakim zwierzęciem jesteś? Rozmowa kwalifikacyjna bywa trudna

Jak się okazuje, z takich pytań najczęściej korzystają w firmach działy personalne, by zbadać dzięki nim cechy osobowości kandydata na stanowisko pracy. W najlepszej sytuacji takie pytanie postawione może być przez psychologa, który z naszej odpowiedzi wyciągnąć będzie potrafił właściwe wnioski i przełożyć je na końcową ocenę naszej kandydatury.

Niestety, często jest tak, że pytanie to zadawane jest przez osoby, które nie są w stanie tak wiele wyczytać z odpowiedzi kandydatów. Sami kandydaci także nierzadko potrafią się zaśmiać, a nawet zamilknąć totalnie zdezorientowani. W końcu co to za pytanie. Nic bardziej mylnego - takie zachowanie po zadanym pytaniu o zwierzę, którym jesteśmy, może porgrążyć nasz końcowy wynik.

Jakim zwierzęciem jesteś? Rozmowa kwalifikacyjna może być wygrana tą odpowiedzią

Najważniejsze ze strony kandydata, by ten nie dał się zbić z pantałyku. Takie pytanie należy potraktować totalnie poważnie i podejść do niego, jak do kolejnej okazji, by zaprezentować się w korzystnym świetle. Co więcej, musimy wykorzystać tę okazję i zagrać w grę, by pokazać, że jesteśmy kreatywni, aktywni i dynamiczni. Radzi się więc, by w odpowiedzi nie podawać zwierząt ospałych, leniwych, kojarzących się ze stagnacją. Lepiej podawać te, które w zbiorowej świadomości uchodzą za żywe i ruchliwe, bardzo aktywne.

Obserwuj nas w
autor
Przemysław Terlecki

Wydawca Biznesinfo. Dziennikarz z wykształcenia i z zamiłowania. Baczny obserwator polityki, nocnego nieba, a także rozwoju rynku piw kraftowych. Z mediami związany od lat, zwykle zaangażowany w komentowanie świata polityki.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie