biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Biznes > InPost umacnia swoją międzynarodową pozycję. Połączy siły z Vinted
Julia Czwórnóg
Julia Czwórnóg 24.04.2025 06:20

InPost umacnia swoją międzynarodową pozycję. Połączy siły z Vinted

InPost
Fot. Arkadiusz Ziolek/East News

InPost podpisał nową, wieloletnią umowę partnerską z platformą Vinted – poinformował na LinkedIn prezes spółki, Rafał Brzoska. Jak podkreślał, współpraca z serwisem jest kolejnym elementem strategii wzmacniania międzynarodowej pozycji grupy. Jakie nowości czekają użytkowników paczkomatów? 

InPost sukcesywnie buduje pozycję na rynku międzynarodowym

InPost to platforma dostaw dla e-commerce, założona w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce — obecnie posiada rozbudowaną sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, świadczy również usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce.

paczkomat, InPost
Fot. ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Spółka w 2024 roku po raz pierwszy uruchomiła międzynarodowe przesyłki między Polską i siedmioma krajami: Hiszpanią, Portugalią, Francją, Belgią, Holandią, Luksemburgiem i Włochami. 

Nadanie za granicę jest tak samo proste jak każde w InPost. Wchodzisz do aplikacji lub na stronę - wybierasz kraj docelowy, potem rozmiar przesyłki, podajesz dane odbiorcy oraz nadawcy paczki i gotowe. Zaniesiesz paczkę do najbliższego paczkomatu w Polsce, a wkrótce trafi ona do maszyny paczkomat lub punktu PUDO w Paryżu, Madrycie, Brukseli, Lizbonie czy Rzymie – pisał wówczas na platformie X prezes InPostu, Rafał Brzoska

InPost zrobił kolejny krok ku zdobywaniu przewagi na międzynarodowym rynku usług e-commerce. Spółka nawiązała współpracę ze stworzonym przez Litwinów Vinted — jednym z największych serwisów ogłoszeniowych, przeznaczonym do sprzedaży i wymiany używanej odzieży przez osoby prywatne.

Patryk Wołosz, papież Franciszek, J.D. Vance
Tyle Obajtek zarobił w 1 dzień. Kwota szokuje
Trwają prace nad nowym podatkiem. Minister ujawnia, na jakim są etapie Polski gigant masowo redukuje etaty. Nawet 200 specjalistów wkrótce opuści firmę

Vinted i InPost nawiązują dużą współpracę

InPost podpisał nową, wieloletnią umowę partnerską z platformą Vinted. Od teraz, zgodnie z porozumieniem, InPost będzie odpowiedzialny za dostarczanie przesyłek z Vinted aż w ośmiu krajach europejskich: Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Holandii, Włoszech, Portugalii i Hiszpanii. Umowa będzie obowiązywać do końca 2027 roku.

W ubiegłym tygodniu przejęliśmy spółkę Yodel, co wzmacnia InPost jako trzeciego niezależnego operatora logistycznego w Wielkiej Brytanii i znacząco przyspiesza nasze tempo wzrostu w UK, a dziś ogłaszamy nowy, wieloletni kontrakt na dostawy z Vinted – europejskim liderem w sprzedaży rzeczy z drugiej ręki – napisał w poście na LinkedIn Rafał Brzoska

Jak podkreślał prezes InPostu, współpraca z Vinted jest znaczącym elementem wzmacniania międzynarodowej pozycji grupy. Rosnąca obecność spółki na kluczowych rynkach Europy Zachodniej, wzmacnia potrzebę silniejszego zaznaczania obecności firmy w segmencie e-commerce, oferując partnerom kompleksowe rozwiązania logistyczne. 

Zgodnie z założeniami zawartej umowy, użytkowników InPostu i Vinted czekają nowości. Na czym klienci skorzystają najbardziej?

Zobacz też: Tego błędu wystrzegaj się jak ognia, gdy popadasz w długi. Polacy non stop go popełniają

Dogodne rozwiązania od InPostu i Vinted

Partnerstwo InPostu z Vinted to znaczący krok nie tylko dla polskiej spółki, ale również dla samych użytkowników platformy. Klienci będą mieli szansę korzystać z szybkiego i ekologicznego systemu dostaw, który pozwoli unikać kolejek i oszczędzać ich czas. Współpraca firm może realnie wpłynąć na jakość i wyższy komfort zakupów w segmencie odzieży używanej w całej Europie.

Według umowy dostawy będą realizowane z wykorzystaniem własnej sieci ponad 82 tysięcy punktów out-of-home, które obejmą m.in. paczkomaty oraz punkty partnerskie. Taka forma doręczeń coraz bardziej zyskuje na popularności wśród klientów, ze względu na wysoką elastyczność i atrakcyjne ceny.

Dla Vinted otwiera to dostęp do jednej z najbardziej rozbudowanych sieci logistycznych w Europie, co ma przełożyć się na lepszą jakość usług oraz umocnienie pozycji marki na kontynencie. Z kolei dla InPostu oznacza to nie tylko wzrost wyników sprzedaży, ale też budowanie relacji z jednym z najważniejszych serwisów na rynku modowej odsprzedaży online.

– Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z Grupą InPost na wielu europejskich rynkach. To partnerstwo doskonale wpisuje się w nasze zobowiązanie do zapewnienia naszym użytkownikom najbardziej efektywnych i przystępnych cenowo rozwiązań logistycznych – ogłosił Vytautas Atkočaitis, wiceprezes Vinted Go.

BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: