BiznesINFO.pl
fot: Arkadiusz Ziolek/ East News. 10.04.2019. n/z Klawiatura z dlonia w rekawicy.

East News, Arkadiusz Ziolek

Po Biedronce kolejna wielka sieciówka w tarapatach. Klienci nabierają się w mgnieniu oka

8 Października 2020

Autor tekstu:

Kamila Jeziorska

Decathlon i jego klienci zostali narażeni na atak oszustów, którzy wciąż atakują w internecie. Najpierw posty sponsorowane pojawiały się na fałszywym fanpage'u Biedronki, a teraz oszuści atakują pod szyldem Decathlona. Sieć sklepów wystosowała w tej spraw

Decathlon w sidłach oszustów

Decathlon znalazł się na celowniku oszustów, którzy pod szyldem marki chcą wyłudzić dane osobowe klientów sieci sklepów sportowych. Na portalu społecznościowym Facebook ponownie pojawił się post sponsorowany zachęcający do kliknięcia w podejrzany link. Jest to już kolejna taka sytuacja, ponieważ portal Dobre Programy już wcześniej informował o oszustach kuszących użytkowników na voucher o wartości 500 zł, ale do Biedronki.

Decathlon w tej kwestii jest w bardzo podobnej sytuacji, jednakże w tym przypadku oszuści nie spoczywają na laurach i już od lipca prowadzą podobne akcje. Co więcej, portal podaje, że po jego artykule jeden fałszywy fanpage zniknął, ale za chwilę pojawił się drugi. Żadna ze stron nie była zweryfikowana. 

Decathlon przestrzega swoich klientów

Decathlon oraz dziennikarze podejrzewają, że za akcją z postami sponsorowanymi stoi jedna i ta sama osoba. Co więcej, jej schemat działania ma na celu dotarcie do większej ilości odbiorców, dlatego wybiera różne marki. Decathlon odniósł się do całej sytuacji.

Decathlon wystosował w tej sprawie krótkie oświadczenie. - Chcielibyśmy przestrzec wszystkich miłośników sportu przed klikaniem w fałszywe reklamy Decathlon_Polska i podawaniem swoich danych. Pragniemy również podkreślić, że nie akceptujemy stosowania niezgodnych z prawem działań i zawsze zachęcamy naszych klientów do zgłaszania fałszywych profili administratorom Facebooka. Przypominamy, że najlepszym sprawdzonym źródłem informacji o naszych działaniach jest strona www.decathlon.pl oraz fanpage Decathlon Polska, przekazał portalowi Dobre Programy rzecznik firmy Decathlon, Wojciech Kozłowski. Wygląda na to, że nie tylko klienci sklepów, ale także pozostali internauci muszą pilnować tego, w co klikają na portalach społecznościowych.

Tagi:

pieniądzeoszuścioszustwocyberprzestępstwo

Kamila JeziorskaAutor

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych na UKSW i studentka ostatniego roku politologii i dziennikarstwa. Uważa, że dziennikarstwo to nie tylko zawód, ale też misja. Uwielbia Stany Zjednoczone, jamniki i serial "House of Cards". Najbardziej lubi pisać na tematy polityczne i społeczne.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

zakupy

Handel

Black Friday. Dobrze zorganizowana akcja może przynieść firmom korzyści

Czytaj więcej >

Handel

Żabka wprowadza do sprzedaży nową przekąskę o nazwie Black Dog. Czarny hot dog z czarnym sosem

Czytaj więcej >

Handel

GUS: Sprzedaż detaliczna rośnie wolniej niż się spodziewano

Czytaj więcej >

Handel

Wzrosły dostawy LNG do gazoportu w Świnoujściu

Czytaj więcej >

Handel

Izba Zbożowo-Paszowa: spadły krajowe ceny zbóż

Czytaj więcej >
PHOTO: ZOFIA I MAREK BAZAK / EAST NEWS Warszawa hipermarket Carrefour N/Z Bezpieczne zakupy w godzinach dla seniorow powyzej 60 roku zycia - lista zakupow

Handel

Hipermarkety mają płacić w przyszłości wyższe podatki. Może to spowodować podwyżkę cen produktów

Czytaj więcej >