Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Czym jest e-biznes? Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania
Paulina Musianek
Paulina Musianek 22.03.2022 09:13

Czym jest e-biznes? Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Czym jest e-biznes? Na czym polega i czy jest dobrym pomysłem na prowadzenie swojej działalności? Jak go zrozumieć? O to najczęstsze pytania dotyczące e-biznesu.

Czym jest e-biznes?

E-biznes to skrót od „biznesu elektronicznego”. Termin ten odnosi się do dowolnej metody wykorzystywania cyfrowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych do wspierania lub usprawniania procesów biznesowych - od przygotowania do wdrożenia. Może jednak również odnosić się bardziej szczegółowo do procesów biznesowych sklepów internetowych lub innych firm internetowych.

Jakie są zadania e-biznesu?

E-biznes koncentruje się na możliwościach, jakie IT może zapewnić, gdy prywatne i publiczne organizacje wchodzą w interakcje z klientami czy interesariuszami. Celem e-biznesu jest rozwijanie koncepcji opartych na IT, które odpowiadają potrzebom użytkowników, ale także jak ich wdrażanie i komercjalizowanie. Pozwala to tworzyć usługi, aplikacje i inne rozwiązania, które wspierają strategię i pożądany cel zarówno dla firm, jak i całego społeczeństwa.

Czy e-biznes i e-commerce to to samo?

E-commerce to nic innego jak kupowanie i sprzedawanie towarów w sieci. E-biznes to pojęcie o wiele szersze, nie ogranicza się tylko do transakcji handlowych, ale obejmuje wiele różnych usług. Praktyki e-biznesowe wykorzystuje się właśnie przy sklepach e-commerce, usługach płatności online czy witrynach marketingu afiliacyjnego.

Kto korzysta z e-biznesu?

E-biznes może dotyczyć tradycyjnych firm, które chcą komunikować się lub sprzedawać swoje produkty w Internecie. Jednak e-biznes często jest używany przez władze publiczne do komunikowania się, aktywizowania i angażowania odbiorców. Coraz więcej firm i organizacji integruje e-biznes w swoich strategiach, niezależnie od tego, czy są to rozwiązania trwałe czy rozwiązania krótkoterminowe w kontekście np. jednej kampanii. Oczywiście e-biznes obejmuje wszystkie rodzaje technologii cyfrowych i platformy cyfrowe, na przykład tradycyjne strony internetowe, aplikacje, media społecznościowe, wewnętrzne systemy biznesowe lub nowe, powstające platformy.

Ogólnie rzecz biorąc, odpowiednie rozwiązania e-biznesowe polegają na łączeniu klientów i interesariuszy, pomysłów i rynków w nowy sposób oraz na tworzeniu zorientowanej na użytkownika komunikacji wspierającej strategiczne cele firmy lub organizacji.