czym jest e-biznes
Pixabay/geralt
Autor Paulina Musianek - 9 Lipca 2019

Czym jest e-biznes? Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania

Czym jest e-biznes? E-biznes łączy praktyczne zrozumienie biznesu z różnymi typami platform cyfrowych dla handlu, informacji i komunikacji.

Czym jest e-biznes? Na czym polega i czy jest dobrym pomysłem na prowadzenie swojej działalności? Jak go zrozumieć? O to najczęstsze pytania dotyczące e-biznesu.

Czym jest e-biznes?

E-biznes to skrót od „biznesu elektronicznego”. Termin ten odnosi się do dowolnej metody wykorzystywania cyfrowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych do wspierania lub usprawniania procesów biznesowych - od przygotowania do wdrożenia. Może jednak również odnosić się bardziej szczegółowo do procesów biznesowych sklepów internetowych lub innych firm internetowych.

Jakie są zadania e-biznesu?

E-biznes koncentruje się na możliwościach, jakie IT może zapewnić, gdy prywatne i publiczne organizacje wchodzą w interakcje z klientami czy interesariuszami. Celem e-biznesu jest rozwijanie koncepcji opartych na IT, które odpowiadają potrzebom użytkowników, ale także jak ich wdrażanie i komercjalizowanie. Pozwala to tworzyć usługi, aplikacje i inne rozwiązania, które wspierają strategię i pożądany cel zarówno dla firm, jak i całego społeczeństwa.

Czy e-biznes i e-commerce to to samo?

E-commerce to nic innego jak kupowanie i sprzedawanie towarów w sieci. E-biznes to pojęcie o wiele szersze, nie ogranicza się tylko do transakcji handlowych, ale obejmuje wiele różnych usług. Praktyki e-biznesowe wykorzystuje się właśnie przy sklepach e-commerce, usługach płatności online czy witrynach marketingu afiliacyjnego.

Nowy podatek handlowy. Sfinansują go klienci Biedronki, Lidla, Rossmanna i innych sieci handlowych?Nowy podatek handlowy. Sfinansują go klienci Biedronki, Lidla, Rossmanna i innych sieci handlowych?Czytaj dalej

Kto korzysta z e-biznesu?

E-biznes może dotyczyć tradycyjnych firm, które chcą komunikować się lub sprzedawać swoje produkty w Internecie. Jednak e-biznes często jest używany przez władze publiczne do komunikowania się, aktywizowania i angażowania odbiorców. Coraz więcej firm i organizacji integruje e-biznes w swoich strategiach, niezależnie od tego, czy są to rozwiązania trwałe czy rozwiązania krótkoterminowe w kontekście np. jednej kampanii. Oczywiście e-biznes obejmuje wszystkie rodzaje technologii cyfrowych i platformy cyfrowe, na przykład tradycyjne strony internetowe, aplikacje, media społecznościowe, wewnętrzne systemy biznesowe lub nowe, powstające platformy.

Ogólnie rzecz biorąc, odpowiednie rozwiązania e-biznesowe polegają na łączeniu klientów i interesariuszy, pomysłów i rynków w nowy sposób oraz na tworzeniu zorientowanej na użytkownika komunikacji wspierającej strategiczne cele firmy lub organizacji.

Jak e-biznes może zmniejszać koszty?

Jedną z podstawowych zalet e-biznesu jest jego zdolność do obniżania kosztów. E-biznes wyklucza potrzebę fizycznej obecności, takiej jak np. biuro czy sklep stacjonarny. Firmy nie muszą już wynajmować powierzchni i płacić za media, chyba że chcą. Przedsiębiorca może prowadzić firmę zdalnie i docierać do klientów na całym świecie. Ponadto strategie e-biznesowe wiążą się z niższymi kosztami niż tradycyjny marketing, a technologie takie jak np. sztuczna inteligencja mogą pomóc obniżyć koszty operacyjne i zwiększyć wydajność.

Ich majątki idą w miliardy. Najbogatsze polskie rodzinyIch majątki idą w miliardy. Najbogatsze polskie rodzinyCzytaj dalej

ZOBACZ TAKŻE:

  1. 10 000 zł za to, że nie przejdziesz na emeryturę?
  2. Lidl będzie teraz budował mieszkania
  3. 4000 zł dodatku do emerytury za szczególne osiągniecie

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News