BiznesINFO.pl
biznes-info-640x433

Biznesinfo.pl

Banki stawiają na automaty. 200 tys. osób straci pracę

7 Października 2019

Autor tekstu:

Paulina Musianek

Bank, w którym na pytania klientów odpowiada nie pracownik, a automat, to nie film science fiction, a bardzo bliska przyszłość. Oznacza to masowe zwolnienia w sektorze bankowym.

Bank, jak każda inna instytucja czy przedsiębiorstwo, zaczyna w coraz większym stopniu opierać się technologii. W tym wypadku, może ona wyprzeć ludzkie zasoby, co może oznaczać masowe zwolnienia. Jak donosi Bloomberg, amerykański sektor bankowy czeka największa redukcja w kadrach w historii tego segmentu rynku.  

Banki stawiają na technologię, nie na ludzi

150 mld dolarów - tyle rocznie wydają amerykańskie instytucje bankowe na technologie. Jest to jednak wydatek, który bardzo się opłaca - dzięki jej rozwojowi można obniżyć inne koszty. Jak przewidują eksperci, dalsze adaptacje nowych technologii wiązać się będą z redukcją etatów.

– Połowa wydatków związanych z prowadzeniem banku wiąże się z wypłatami dla pracowników – mówi Mike Mayo, starszy analityk holdingu finansowego Wells Fargo. 

– To będzie drastyczna zmiana dla call center - powiedział w wywiadzie dla Wells Fargo Michael Tang, partner Deloitte, który kieruje globalnymi innowacjami w zakresie usług finansowych. - Widzimy już oznaki tej rewolucji w internetowych rozmowach z klientami. Coraz częściej rozmawiają oni z chatbotami, a nie prawdziwymi ludźmi, i nawet nie zdają sobie sprawy, że na ich pytania odpowiada sztuczna inteligencja - mówił Tang. Wells Fargo przewiduje, że przez następne 10 lat przez postęp technologiczny pracę może stracić 200 tys. osób.

Jak wynika z badań, technologiczne zmiany dotkną również pracowników biurowych i kadry odpowiadające za działania zaplecza administracyjnego, oddziałów bankowych czy działania korporacyjne. Jak zapowiedział w maju McKinsey & Co., liczba pracowników front office - bankowców i handlowców historycznie uważanych za najcenniejsze aktywa firm finansowych - spadnie o prawie jedną trzecią wraz ze wzrostem liczby automatów. 2018 rok był już piątym rokiem z rzędu, kiedy kolejny raz spadła liczba pracowników bankowości inwestycyjnej i handlu, jak wynika z danych Coalition Development Ltd.

Tagi:

konta bankowe

Paulina MusianekAutor

Wydawca Biznesinfo. Absolwentka dziennikarstwa oraz zarządzania i marketingu. Wcześniej zajmowała się tworzeniem treści marketingowych i działaniami pr-owymi dla NGOs, m.in. Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Interesuje się metodami wpływu społecznego, psychologią biznesu i mindfulness. Uwielbia trekking, spanie w namiocie i trudne warunki. Prywatnie kociara. Uważa, że jedyną stałą w życiu jest zmiana.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

sklep Lidl

Handel

Niedziele handlowe. W grudniu będzie więcej okazji do zakupów

Czytaj więcej >
Zakupy

Handel

Nowelizacja ustawy o prawach konsumenta. Konieczność podawania ceny przed obniżką

Czytaj więcej >
pixabay, jarmoluk

Handel

H&M zwolni 1500 pracowników. Firma zaoszczędzi w ten sposób 190 mln dolarów

Czytaj więcej >
Zakaz sprzedaży alkoholu w Polsce. Biskupi naciskają.

Handel

Producenci alkoholi zwiększają produkcję. Szykują się na podwyżkę akcyzy

Czytaj więcej >
Biedronka

Handel

Mandat za wzięcie żywności ze śmietnika Biedronki. Jest wyrok sądu

Czytaj więcej >

Handel

Polska będzie handlować z Katarem nie tylko LNG

Czytaj więcej >