Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Answear.com stawia na zróżnicowany i zrównoważony rozwój – co zaprezentowano w raporcie ESG?
Artykuł Sponsorowany
Artykuł Sponsorowany 29.05.2023 14:35

Answear.com stawia na zróżnicowany i zrównoważony rozwój – co zaprezentowano w raporcie ESG?

None
Materiały promocyjne

Firmy na całym świecie podkreślają, że chcą rozwijać się w sposób bardziej odpowiedzialny i zrównoważony. Nie jest to chwilowy trend, a sposób na dotarcie i zatrzymanie coraz to bardziej świadomych konsumentów i pracowników. Dzisiaj firmy wdrażające standardy ESG cieszą się coraz dużą popularnością i wykonują niezwykle ważną rolą jaką jest uświadamianie, że świat, w którym funkcjonujemy, zależy od wyborów każdego z nas. Spółka Answear doskonale rozumie ten „trend” i z zaangażowaniem inspiruje inne firmy do zmiany podejścia biznesowego. Niedawno firma opublikowała pierwszy zintegrowany raport ESG, w którym dzieli się podejmowanymi działaniami na rzecz lepszego świata. Najważniejsze z zapisów raportu prezentujemy poniżej. Zapraszamy do lektury.

Co to jest ESG?

ESG to obszary związane z ochroną środowiska naturalnego (E-Environmental), odpowiedzialnością społeczną (S-Social) i ładem korporacyjnym (G-Corporate Governance). To kluczowe kryteria, na które powinna zwracać uwagę każda firma dążąca do odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju. Oczekują tego od firm nie tylko regulatorzy czy inwestorzy, ale coraz częściej konsumenci i pracownicy. To właśnie te wartości dzisiaj zdecydowanie częściej wpływają na ich decyzje zakupowe, a w konsekwencji przekładają się na rentowność firm. Zdaniem specjalistów taki trend zostanie z nami długo. Do głosu bowiem dochodzi tzw. pokolenie millenialsów, które jest szczególnie wrażliwe na kwestie społeczno-gospodarcze.

5j4a0574copy.jpg

Co znalazło się w raporcie ESG firmy Answear?

W pierwszym zintegrowanym raporcie ESG spółka Answear zaprezentowała wyniki finansowe i działania z zakresu CSR, które udało jej się zrealizować do tej pory. Są to m.in:

  • Projekt edukacyjny „Wear&Share”, który zakłada zwiększenie świadomości ekologicznej wśród społeczeństwa oraz pracowników firmy. Firma zachęca do przekazywania niepotrzebnych ubrań czy tekstyliów, które nadają się do przetworzenia. Pozyskiwane w ten sposób produkty są recyklingowane bądź trafiają na rynek dóbr drugiego obiegu, a środki ze sprzedaży wspierają projekt „Czas na las” fundacji Aeris Futuro. W ramach inicjatywy Wear&Share w 2022 roku zebrano 14 849 kilogramów ubrań, co umożliwiło zasadzenie 700 drzew.
  • Firma stawia na ekologiczne opakowania, powstające z materiałów pochodzących z recyklingu. Obecnie aż 80% opakowań Answear pochodzi z recyklingu a producenci półproduktów takich jak folia czy karton posiadają certyfikat Blue Angel czy FSC Recykling.
  • Answear chce również pokazywać, że dbałość o środowisko zależy też od jego partnerów biznesowych i dlatego w 2022 roku już 30% całej oferty stanowiły produkty Planet Friendly, pochodzące od podmiotów, które zajmują się kwestiami środowiskowymi w odpowiedni i odpowiedzialny sposób, zgodnie z najnowszymi regulacjami i zapisami raportu ESG.
  • Firma wdrożyła również zmiany wewnątrz swojej organizacji m.in. poprzez ograniczenie zużycia papieru, wprowadzenie elektronicznego obiegu informacji a także prowadzonej edukacji ekologicznej.
  • Spółka ponadto angażuje się w wiele charytatywnych projektów (pomoc wychowankom domów dziecka, a także osobom pozostającym w trudnej sytuacji materialnej w związku z trwającym konfliktem na terenie Ukrainy) oraz wspiera działania prokobiece poprzez współpracę z dedykowanymi fundacjami.
  • Answear wspiera również młode talenty, np. inicjując konkurs Answear Graphic Design Masters czy Projekt Packshot, a także zachęca swoich Klientów – w ramach konkursu #CatchTheMoment do cieszenia się wyjątkowymi momentami w swoim życiu.

Co czeka rynek w 2023 i kolejnych latach?

Trend ESG z pewnością zostanie z nami na dłużej. Za wdrożeniem bowiem praktyk ESG do biznesplanu wielu firm, pójdzie zaangażowanie ze strony konsumentów. Innowacja i budowanie przewagi konkurencyjnej to jedynie dwa z wielu „efektów ubocznych” zmiany strategii uwzględniającej odpowiedzialny i zrównoważony biznes. Dbałość o wspólną przyszłość z pewnością opłaci się wszystkim.

Tagi: Polska