Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Finanse > Wiele banków zapowiedziało utrudnienia. Tysiące klientów będzie miało problem
Joanna Leja
Joanna Leja 20.11.2021 01:00

Wiele banków zapowiedziało utrudnienia. Tysiące klientów będzie miało problem

bankomat-pieniądze-wypłata-mężczyzna-biznesinfo
Biznesinfo

Największe banki zapowiedziały, że w ten weekend ich klienci mogą mieć ograniczony dostęp do konta. Wśród banków, które planują prace serwisowe są m.in.: Alior Bank, PKO BP, Bank Pekao, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank oraz BNP Paribas.

Duże utrudnienia w Banku Pekao

Bank Pekao poinformował podał informację na stronie internetowej o pracach serwisowych. Są one efektem dokonywanej migracji produktów z systemów Idea Banku do systemów Banku Pekao. Klienci mogą spodziewać się przerw:

  • 19 listopada (piątek) godz. 22.00 – start prac, które spowodują niedostępność serwisu internetowego PekaoBiznes24, aplikacji mobilnej i usługi Pekao Connect,

  • 20 listopada (sobota) godz. 15.00 – początek prac, które wymuszą niedostępność serwisu internetowego Pekao24, aplikacji PeoPay, Pekao24Makler oraz platformy eTrader Pekao,

  • 21 listopada (niedziela) godz. 12.00 – koniec prac dotyczących serwisu internetowego Pekao24, aplikacji PeoPay, Pekao24Makler oraz platformy eTrader Pekao,

  • 22 listopada (poniedziałek) godz. 6.00 – koniec prac dotyczących serwisu internetowego PekaoBiznes24, aplikacji mobilnej i usługi Pekao Connect.

Bank informuje, że w czasie przerwy technicznej klienci nie będą mieli możliwości korzystania z transakcji Blik, płatności internetowych Pay-by-link ani płatności internetowej kartą z potwierdzeniem autoryzacji w aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej. Infolinia będzie dostępna tylko w przypadku zastrzeżenia karty.

Idea Bank przerwa w związku z migracją

Klienci Idea Banku, podobnie jak Banku Pekao, muszą przygotować się na utrudnienia w związku z migracją obsługi klientów z serwisów informatycznych Idea Banku do systemów Banku Pekao. W piątek po godz. po godz. 16.00 wszystkie elektroniczne serwisy Idea Banku, czyli bankowość internetowa Idea Cloud, aplikacja mobilna i bankowość telefoniczna zostaną wyłączone. "Po tej godzinie nie zrealizujesz dyspozycji zarówno w bankowości internetowej Idea Cloud, aplikacji mobilnej, jak i na infolinii Idea Banku S.A. oraz w placówkach banku" - wyjaśniono. W poniedziałek od godz. 8.00 dotychczasowi klienci Idea Banku mają zyskać dostęp do bankowości elektronicznej, infolinii i placówek Banku Pekao. Z nowych kart Banku Pekao będą mogli korzystać od niedzieli.

ING Bank Śląski – prace serwisowe

W nocy z soboty na niedzielę (20/21 listopada) od północy do godz. 5.30 ING Bank Śląski przeprowadzi prace serwisowe, które nie pozostaną bez wpływu na dostępność niektórych usług. W podanym czasie nie będzie możliwe:

  • realizowanie płatności internetowych kartami z dodatkowym uwierzytelnieniem (3DSecure),

  • aktywowanie kart, zmienianie limitów transakcyjnych i nadawać kodów PIN, zamówienie kart płatniczych,

  • przypisanie do telefonu kart w aplikacji Moje ING Mobile, dodanie kart Mastercard z poziomu portfeli zewnętrznych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay),

  • wykonanie przelewu z rachunku karty kredytowej,

  • realizacja operacji na kartach w bankowości elektronicznej,

  • wzięcie pożyczki i założenie konta osobistego i oszczędnościowego.

Klienci mogą napotkać na problemy z zakupem nowych produktów przez stronę internetową lub w Moim ING (np. wniosek o konto, kartę, pożyczkę) czy obsługą funkcji kartowych oraz procesów ecustody w ING Business.

Nie będą działały również wpłatomaty. W ich przypadku przerwa będzie miała miejsce dwukrotnie w ten weekend – z soboty na niedzielę (20/21 listopada) od północy do godz. 3.00 oraz z niedzieli na poniedziałek (21/22 listopada) od godz. 1.30 do godz. 4.00. Bank podkreśla, że mogą się w tym czasie pojawić problemy z korzystaniem z bankomatów banku oraz maszyn PlanetCash.

mBank zapowiedział utrudnienia w dostępie

20 i 21 listopada mBank przeprowadzi przerwę techniczną. Bank podał czego klienci mogą się spodziewać w weekend

  • Karty: w godzinach 2.00 – 8.30 nie zapłacimy kartą i nie wypłacimy gotówki z bankomatu. Za zakupy w Internecie nie zapłacimy w godzinach 2.00 – 10.10,

  • Serwis transakcyjny i aplikacja mobilna: pomiędzy godziną 2.00 – 10.10 nie zalogujemy się na swoje konto w Internecie oraz w aplikacji mobilnej. W godzinach 1.30 – 11.00 nie złożymy żadnego wniosku,

  • mLinia: podczas przerwy nie będą realizowane żadne transakcje za pomocą infolinii mBanku,

  • Przerwa dla klientów z obszaru MSP i Korporacje: w godzinach 2.00 – 8.30 nie będą działały także karty dla klientów obsługiwanych w ramach MSP i korporacje. Za zakupy w Internecie nie zapłacimy w godzinach 2.00 – 10.10. Pozostałe kanały dostępu, w tym mBank CompanyNet będą działały bez zmian.