BiznesINFO.pl
Porównywarki cen – dlaczego Twój sklep powinien w nich być?

Materiały Partnera

Porównywarki cen – dlaczego Twój sklep powinien w nich być?

2 Grudnia 2021

Autor tekstu:

Barbara Daszuta

Udostępnij:

Artykuł zewnętrzny

Aż 73% internautów robi zakupy w sieci. Tak wynika z raportu pod tytułem „E-commerce w Polsce 2020”. Nic dziwnego, że w takiej sytuacji sklepów internetowych nieustannie przybywa. W jaki sposób wyróżnić się na tle konkurencji? Między innymi poprzez dodanie swojego sklepu do porównywarki cen. 

Internauci czują się bezpiecznie, kupując przez porównywarki. Z jednej strony mogą się szybko zorientować, ile wart jest dany towar. Z drugiej zaś mogą sprawdzić, jaką reputacją cieszy się sklep, z którego rozważają zamówienie produktu. Warto nadmienić, że ten drugi powód często jest dla konsumentów ważniejszy. Wiele osób woli zapłacić nieco więcej, ale mieć pewność, że zamawiają z zaufanego źródła.

Korzyści dla sklepu internetowego

Każdemu sprzedawcy zależy na możliwie jak największej liczby klientów. W pewnym momencie dział marketingowy zastanawia się nad tym, w jaki sposób dotrzeć do nowych odbiorców. W strategii uwzględnia się różne działania – optymalizację SEO, kampanię Google Ads czy też inne metody bazujące na reklamie. 

Tymczasem wiele zyskać można poprzez dodanie swojej działalności do bazy porównywarek cen. W ten sposób nasz sklep mogą odwiedzić klienci, którzy w inny sposób nie dowiedzieliby się o naszym istnieniu. Jest to względnie tania promocja, która w dodatku wyposaża nas w wiele cennych informacji. Dzięki opiniom klientów dowiemy się, w jaki sposób powinniśmy modernizować działanie naszego sklepu. To ważna wiedza, ponieważ dla wielu osób to jakość obsługi, a nie cena odgrywa najważniejszą rolę.

Monitoring konkurencji kluczem do sukcesu

Promocja sklepów internetowych jest niezwykle ważna. Natomiast równie istotne jest monitorowanie naszej konkurencji. Jeśli będziemy przyglądać się jedynie cenom w innych sklepach, to szybko przekonamy się, że to droga donikąd. Znacznie lepiej jest analizować, w jaki sposób konkurencja podchodzi do marketingu, w jaki sposób przekonuje do siebie konsumentów. Istotne bywa także… śledzenie braków magazynowych. Jeśli u naszych rywali zabrakło towaru, na który jest popyt, my możemy podnieść tymczasowo ceny, aby zmaksymalizować zyski.

Porównywarki mają wpływ na SEO

Niektóre porównywarki cen mogą pomóc nam nie tylko w sprawnym dotarciu do nowych klientów, ale również przyczynią się do wzrostu widoczności naszej strony. Tak działa między innymi Asortimo, które oferuje artykuły sponsorowane dla sklepów internetowych. W ten sposób do naszej witryny będzie prowadził link dofollow, co przyczyni się do wzrostu zaufania Google do naszego sklepu internetowego.

Warto również nadmienić, że umieszczenie swojej działalności w bazie Asortimo może pomóc w obniżeniu kosztów kampanii Google Ads. Niektórzy oszczędzają w ten sposób nawet 20% kosztów.

Na rynku e-commerce trwa nieustanna walka o klienta. Z tego powodu tak ważne jest wykorzystywanie wszelkich dostępnych metod w celu prześcignięcia konkurencji. Tylko w ten sposób zwiększymy nasze zyski poprzez zwiększenie ilości konsumentów.

Barbara DaszutaAutor

Copywriter. Absolwentka UKSW, z wykształcenia: teolog, pedagog i dietetyk kliniczny. Po godzinach: gamerka i miłośniczka technologii 4K (koc, książka, kawa, kot)

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

Fot. Jakub Kaminski/East News

Handel

Eksperci komentują wysokie ceny chleba i cukru. “To sianie paniki”

Czytaj więcej >
Wikimedia Commons/Jacek Halicki

Handel

Biedronki będą otwarte w niedzielę. Ominą zakaz handlu

Czytaj więcej >
klasa

Handel

W Polsce brakuje papieru do produkcji książek. Uczniowie mogą nie mieć podręczników

Czytaj więcej >

Handel

Lidl ogłasza specjalną promocję od 1 do 5 sierpnia. Możesz liczyć nawet na zwrot pieniędzy

Czytaj więcej >
flaga Niemiec, flickr

Handel

Niemcy przyjeżdżają do Polski po złoto. Zachęca ich niski kurs złotego

Czytaj więcej >
puste półki sklepowe

Handel

Biedronka zaczyna reglamentować cukier. Wszystko z powodu braków towaru

Czytaj więcej >