Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Polsat na zakupach. Interia kupiona za 422 mln zł
Kasper Starużyk
Kasper Starużyk 03.07.2020 02:00

Polsat na zakupach. Interia kupiona za 422 mln zł

Polsat idzie na zakupy
Wikimedia Commons/Magik 78 00 rip/Domena Publiczna

Polsat może przejąć grupę Interia. UOKiK daje zielone światło na realizację transakcji, której wartość wyniesie aż 422 miliony złotych. W jej wyniku Polsat stanie się właścicielem całej, ogromnej grupy mediowej - serwisu Interia.pl, agencji marketingu Mobiem Polska, ale także marek GIGO i GIKO. Transakcja ma zostać zakończona jeszcze w lipcu.

Polsat idzie na zakupy

W czwartek został wystosowany giełdowy komunikat Cyfrowego Polsatu. Pochwalono się w nim uzyskaniem zgody na kupno Grupy Interia. Rozmowy trwają już dłuższy czas, a w kwietniu podpisano umowę przedwstępną. Transakcję wyceniono na 422 milionów złotych, zaznaczono przy tym jednak, że kwota została znacząco pomniejszona. Chodzi o  "określone płatności wykonywane przez spółki z Grupy Interia na rzecz sprzedających i podmiotów powiązanych sprzedających zrealizowane po dniu 31 grudnia 2019 r." i powiększona o "odsetki naliczane wg stopy 3 proc. rocznie za okres od 31 grudnia 2019 r. do dnia zamknięcia transakcji od kwoty 410 milionów PLN pomniejszonej o płatności, zgodnie z przyjętym w umowie przedwstępnej mechanizmem locked-box".

Dodatkowo dowiadujemy się, że wydawnictwo Bauer oraz należący do niego Rankomat zobowiązują się do podpisania z Polsat Media umowy o świadczenie usług reklamowych. Mają na ten cel przeznaczyć dodatkowe 12 milionów złotych. Polsat przejmie portal Interia.pl oraz serwisy tematyczne między innymi Pomponik.pl, Smaker.pl, czy Świat Seriali oraz Maxmodels.pl Polsat twierdzi, że jest to strategiczny zakup w obszarze nowych mediów internetowych, który ma wzmocnić pozycję Polsat Media na rynku reklamy, ale także wspomóc dystrybucje treści tworzonych dla 34 kanałów tematycznych Polsatu.

Dla grupy Polsat, Interia ma być najważniejszym polem działań marketingowych w internecie. Przypomnijmy - do grupy Polsat należą tacy giganci rynku jak Cyfrowy Polsat, Plus, platforma Ipla, czy operator telekomunikacyjny Netia. Jak podaje portal Dobre Programy, z badania Gemius/PBI z lutego, wynika, że serwisy i aplikacje Interii zanotowały 18,29 milionów użytkowników, 1,38 miliardów  odsłon oraz 30 minut i 6 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę w ciągu doby.