Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Otwarto tunel na zakopiance. Kierowcy dojadą szybciej z Krakowa do Zakopanego
Magdalena Madoń
Magdalena Madoń 12.11.2022 14:42

Otwarto tunel na zakopiance. Kierowcy dojadą szybciej z Krakowa do Zakopanego

Mandat za brak dystansu w tunelu wzrósł nawet pięciokrotnie
East News

Otwarto tunel na zakopiance. Prezes PiS Jarosław Kaczyński podkreślił, że to krok ku budowie ważnej drogi. 

Otwarcie tunelu na Zakopiance

Dziś otwarto tunel drogowy w ciągu zakopianki, czyli drogi ekspresowej S7. Dwukilometrowy tunel w masywie góry Luboń Mały znajduje się między miejscowościami Naprawa i Skomielna Biała i nosi imię Marii i Lecha Kaczyńskich.

Tunel uroczyście otworzyli prezes PiS Jarosław Kaczyński oraz minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. 

- To krok ku budowie tej drogi, drogi ważnej, potrzebnej, potrzebnej dla tej części Polski, dla Małopolski, ale potrzebnej dla całej Polski, bo mam nadzieję, że przyjdzie taki czas, choć wiem, że to jest trudne, że dotrze ona także w tym, czy innym sensie, w tej czy innej formie, także do Zakopanego - mówił prezes PiS.

Jarosław Kaczyński przypomniał, że patronem estakady został generał Stanisław Maczek. Podkreślił także, że Lech i Maria Kaczyńscy działali we dwoje dla polskiej wolności, demokracji i suwerenności. Uważa, że zasłużyli oni, by ich nazwiskiem nazywać ulice miast, a także stawiać im pomniki nie tylko w kształcie rzeźb.

Jako pierwsze tunelem przejechały zabytkowe auta, w tym “maluchy” i “duże fiaty”.

Krótsza droga z Krakowa do Zakopanego

Tunel ma dwie nitki - jedna prowadzi w stronę Zakopanego, a druga do Krakowa. Skraca on czas podróży z Krakowa do Zakopanego. 

- Nie trzeba już będzie objeżdżać placu budowy, a kierowcy od Lubienia do Skomielnej ominą starą zakopiankę, będą mogli jechać na wprost. Czas podróży i jej komfort ulegną poprawie - mówił w Polsat News szef krakowskiej GDDKiA Tomasz Pałasiński.

Drążenie tunelu rozpoczęło się w 2017 roku. Do budowy użyto 180 tys. ton materiałów wybuchowych, 200 tys. m3 betonu i niemal 50 tys. ton stali.  Wartość inwestycji to niemal miliard złotych. Budową zajmowała się włoska firma Webuild.