Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Niemiecka sieć restauracji wchodzi do Polski. Chce podbić nasz rynek
Paweł Makowiec
Paweł Makowiec 03.10.2023 21:34

Niemiecka sieć restauracji wchodzi do Polski. Chce podbić nasz rynek

Niemiecka restauracja wchodzi do Polski
Domena publiczna

Na gastronomicznej mapie Polski pojawił się nowy gracz. Tym razem jest to sieć restauracji z Niemiec. Pierwszy lokal otwarto w Warszawie, ale firma ma znacznie ambitniejsze plany podboju polskiego rynku.

Rozwój rynku w Polsce

Polski rynek gastronomiczny jest dość zróżnicowany. Największymi graczami są amerykańskie marki, chociaż można znaleźć również i lokalne sieci restauracji z bogatą ofertą jedzenia.

W ostatnim czasie do Polski weszło kilka sieci gastronomicznych. O swoje miejsce na rynku zaczyna walczyć Popeyes, który otwiera kolejne lokale w naszym kraju w dość szybkim tempie.

Niemcy wchodzą do gry

Teraz jednak na ekspansję zdecydowali się Niemcy. Jak podaje portal Interia.pl, sieć restauracji wywodząca się z Norymbergi otworzyła właśnie pierwszy lokal w Warszawie - konkretną lokalizacją jest Centrum Praskie Koneser.

L'Osteria, bo tak nazywa się niemiecka sieć, powstała w 1999 roku. Według informacji Interii, przed wejściem do Polski była obecna w 8 krajach i posiadała ok. 160 lokali. Obsługę w restauracjach L'Osteria zapewnia 6,5 tys. osób. Głównym produktem sieci jest pizza.

Otwarta na warszawskiej Pradze restauracja jest dość spora - ma powierzchnię prawie 500 metrów kwadratowych. W środku zapewniono miejsca dla 180 osób, zaś ogródek sezonowy powiększa tę pulę aż do 300 miejsc.

Nie tylko pizza

I chociaż w lokalach L'Osterii można głównie zjeść pizzę, to nie jest to jedyna rzecz, z której sieć jest znana. Jak podaje Interia, kawa w L'Osterii jest parzona na miejscu; tak samo ma być z produkcją mąki do pizzy czy oliwy. 1/3 produktów ma mieć pochodzenie włoskie według deklaracji sieci.

L'Osteria ma również ambitne plany rozwoju - na warszawskim lokalu się bowiem nie skończy. W ciągu następnych 5 lat, sieć ma otworzyć kolejnych 10 restauracji na terenie naszego kraju.

Czy niemieckiej sieci uda się podbić polski rynek? Według cytowanych przez Interię słów odpowiedzialnego za wdrożenie marki w Polsce Adama Mularuka (znanego z wprowadzenia do Polski m.in. KFC czy Pizzy Hut), szanse na sukces są spore. Powodem takiej szansy ma być wzrost regularnych wizyt Polaków w restauracjach, czy częstsze podróże młodych osób.