Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Finanse > Jeden z największych banków w Polsce ostrzega. Oszuści podszywają się pod pracowników
Kamila Jeziorska
Kamila Jeziorska 28.09.2020 02:00

Jeden z największych banków w Polsce ostrzega. Oszuści podszywają się pod pracowników

fot: Arkadiusz Ziolek/ East News. 16.03.2019. n/z Napis VAT z pieniedzmi w tle i dlonmi w czarnych rekawiczkach - koncepcyjne zdjecie wyludzenia VAT.
ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Millenium ostrzega klientów

Millenium postanowiło ostrzec swoich klientów przed oszustami podszywającymi się pod pracowników infolinii banku TeleMillenium. Przestępcy po raz kolejny chcą okraść użytkowników bankowości internetowej i namawiają ich do zainstalowania w swoich telefonach aplikacji mobilnej. W jaki sposób odbywa się cały proceder?

Millenium informuje, że oszuści dzwonią do użytkowników bankowości internetowej i pytają o to, czy w ostatnim czasie coś podejrzanego zwróciło uwagę klientów. Zazwyczaj pytają o podejrzane transakcje na karcie lub na koncie. Następnie proszą o podanie danych do logowania do bankowości internetowej i finalnie proszą o zainstalowanie aplikacji QuickSupport. Bank Millenium ostrzega, że nie sygnuje tej aplikacji, a klienci muszą mieć się na baczności, bo może czekać ich prawdziwy dramat.

Millenium bije na alarm

Millenium informuje, że aplikacja umożliwia oszustom zdalne sterowanie urządzeniem. Co więcej, dzięki uzyskanym danym do logowania otrzymują dostęp do konta użytkownika, gdzie mogą dokonać transakcji. Millenium dodaje, że "konsultanci nie promują żadnych aplikacji do szybkiej obsługi klienta". Ci, którzy korzystają z usług bankowości Millenium muszą się mieć na baczności.

Millenium nie jest pierwszym bankiem, który poinformował o oszustach podszywających się pod bank. Niedawno PKO BP także przestrzegał swoich klientów. W gronie znalazł się także BNP Paribas czy Santander Bank Polska. W czasach cyfryzacji i mocno rozwiniętej technologii nie należy podawać nikomu swoich danych osobowych, a wszelkie wątpliwości zgłosić natychmiast do banku. Dzięki szybkim działaniom, bank będzie miał szansę wykryć oszustwo i poinformować o tym klientów.