McDonald's przedstawia nowe opakowania
Crusier, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia Commons
Autor Wiktoria Pękalak - 20 Lutego 2021

McDonald's zmienia opakowania swoich dań. Po raz pierwszy od pięciu lat

McDonald’s szykuje spore zmiany. Już niedługo znane wszystkim opakowania, w których otrzymujemy ulubione kanapki przejdą gruntowne zmiany. Nowe opakowania mają zawierać minimalistyczną grafikę, która będzie nawiązywała do tego, co kryje się w środku.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak zmienią się opakownia McDonald's
  • Dlaczego sieć zdecydowała się na taki ruch
  • Kiedy kupimy nasze ulubione kanapki zapakowane w nowe pudełka

McDonald’s w nowej szacie graficznej

McDonald’s zdecydował się zmienić opakowania swoich produktów na nowe, kolorowe kartoniki zaprojektowane przez firmę Pearlfisher.

Nowe pudełka zdobią minimalistyczne grafiki, które nawiązują do tego, co znajduje się w środku opakowań. Tak na przykład na pudełku Big Maca będziemy mogli oglądać sezamowe bułeczki, opakowania McRoyala ozdobi ociekający ser, pudełko kanapki Filet-o-Fish ozdobią morskie fale, a na kartonie z McMuffin z jajkiem będzie można zobaczyć żółte kółko symbolizujące żółtko jaja.

McDonald's przedstawia nowe opakowaniafot. materiały prasowe McDonald's

- Naszym zadaniem było dowiedzieć się, co jest naprawdę wyjątkowego w każdym elemencie menu, aby zaprojektować system, który ułatwi innym robienie tego samego - powiedział cytowany przez portal Wirtualne Media dyrektor kreatywny Pearlfisher Matt Sia. - Piękno tkwi w prostocie kultowych pozycji menu McDonald's. Naszym celem było znalezienie najbardziej wyjątkowego, rozpoznawalnego i kultowego wyrazu każdego z nich - celebrowanie ich w sposób wywołujący uśmiech na twarzy - dodał.

Wygląd i funkcjonalność

Nowe opakowania McDonald’s oprócz tego, że będą cieszyć oko, mają być również pożyteczne. Dzięki grafikom, pracownikom będzie o wiele łatwiej kompletować posiłki dla klientów sieci.

- Ożywianie poprzez prostą ilustrację pozwala na to, aby opakowanie było unikalne funkcjonalnie, łatwe do zidentyfikowania, estetycznie minimalne i, co najważniejsze, radosne emocjonalnie - dodaje Sia. - Wszystko w tym systemie ma swój cel i pomaga aktywować pozycjonowanie marki McDonald's, aby wszyscy mogli cieszyć się pysznymi i przyjemnymi chwilami - mówi dyrektor kreatywny Pearlfisher.

Ostatni raz McDonald’s zmienił opakowania w 2016 roku. Wówczas nowa grafika polegała na wprowadzeniu do marki „nowoczesnej, progresywnej” wrażliwości z odważną, jasną typografią i złotymi łukami.

Nowe opakowania będziemy mogli oglądać w ciągu najbliższych dwóch lat. Od jesieni 2020 nowe grafiki zaprojektowane przez Pearlfisher zdobią opakowania kanapek na wybranych rynkach, m.in. w Australii, Nowej Zelandii i na wyspach Pacyfiku.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News