Mastercard wprowadza nowe rozwiązanie
CC BY-SA 3.0 Nick Youngson / Alpha Stock Images
Autor Wiktoria Pękalak - 2 Lutego 2021

Mastercard zdecydowało się jako pierwsze. Posiadaczy kart czeka spora zmiana

Mastercard postanowiło wprowadzić nowe rozwiązanie, które z pewnością wyjdzie na dobre wszystkim użytkownikom kart. W końcu skończy się dezorientacja podczas zaglądania w historię transakcji.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jaką zmianę wprowadza Mastercard
  • Dlaczego firma zdecydowała się na taki krok
  • Kiedy zmiany wejdą w życie

Mastercard wprowadza nowe rozwiązanie

Mastercard zamierza wprowadzić w życie pomysł, który całkowicie zmieni komfort korzystania z historii transakcji na kartach płatniczych. Rozwiązanie może być prawdziwą rewolucją dla płacących kartami, aż dziwi, dlaczego nikt nie wpadł na to wcześniej.

Przełomowe rozwiązanie, na które zdecydował się Mastercard ma polegać na wprowadzeniu usługi realizowanej przez spółkę Ethoca należącą do Mastercard. Za jej pomocą sprzedawcy będą mogli udostepnić swoją czytelną nazwę i logo, która pojawi się potem, zamiast generowanych automatycznie wpisów, na liście transakcji w historii bankowej.

Na taki ruch zdecydowano się po tym jak Kantar na zlecenie Mastercard przeprowadził badanie, które pokazało, że aż 84 proc. klientów często nie jest w stanie zweryfikować, czego dotyczy dana transakcja w historii, ze względu na niezrozumiałe tytuły i oznaczenia, przekazał Mastercard w informacji prasowej.

Respondenci zaznaczyli też w badaniu, że chcieliby widzieć dodatkowe informacje o płatnościach w widoku historii transakcji w bankowości internetowej i mobilnej. Zdaniem ankietowanych najbardziej przydatnymi informacjami byłyby: komercyjna nazwa sprzedawcy (67%), miejsce dokonania zakupu (51%) oraz jego logo (35%).

Wprowadzone zmiany wyjdzie także na korzyść banków, ze względu na wysoką liczbę bezzasadnych reklamacji, które banki i tak muszą rozpatrzyć.

Detaliści już udostępniają swoje logotypy

Jak czytamy w komunikacie, wszyscy sprzedawcy mogą już przesyłać swoje logotypy na platformę Ethoca za pośrednictwem strony logo.ethoca.com. Nie zostaną przy tym naliczone żadne opłaty, wcześniej wystarczy tylko wypełnić odpowiedni formularz.

"Współpracujemy z wydawcami kart i detalistami, aby do 2022 r. funkcja ta stała się standardem dostępnym dla wszystkich użytkowników bankowości cyfrowej" - poinformował Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

"Uważamy, że zwiększona w ten sposób przejrzystość transakcji zapewni klientom spokój ducha i poczucie kontroli nad ich wydatkami [...] Z perspektywy wydawców kart, rozwiązanie to zwiększy liczbę interakcji użytkowników kart z kanałami cyfrowymi banku, natomiast detaliści zapewnią sobie większą widoczność swojej marki. Ponadto zarówno banki, jak i sprzedawcy, mogą spodziewać się mniejszej liczby reklamacji składanych przez ich klientów” - dodał.

Jak podano w komunikacie, usługa jest już dostępna, w związku z czym to kiedy zobaczymy informacje dotyczące naszych transakcji będzie zależało jedynie od tego, jak szybko sprzedawcy wyślą swoje logo.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News