BiznesINFO.pl
Biedronka i Lidl wydłużają godziny pracy

wikimedia/Henryk Borawski

Lidl, Biedronka, Netto i Auchan wydały ważne komunikaty. Dotyczą nowych godzin otwarcia

22 Października 2020

Autor tekstu:

Radosław Święcki

W związku z sytuacją epidemiczną w kraju Biedronka, Lidl i Auchan informują klientów o wydłużeniu godzin pracy swoich placówek. Z kolei Netto zadbał o innowacyjne rozwiązanie w związku z wprowadzeniem limitów dotyczących liczby klientów mogących przebywać

Biedronka i Lidl wydłużają godziny pracy

Wprowadzony na przestrzeni ostatniego tygodnia nie ominęły placówek handlowych. Po pięciu miesiącach przerwy wróciły “Godziny dla seniorów” zgodnie z którymi w godzinach 10.00 - 12.00 mogą być obsługiwane jedynie osoby w wieku 60 plus (wiosną przywilej ten dotyczył osób w wieku powyżej 65 lat). 

Wróciły również limity dotyczące liczby klientów mogących przebywać jednocześnie w sklepie. I tak w obiektach handlowych o powierzchni powyżej 100 m kw może przebywać 1 osoba na każde 15 m. Limity obowiązują w powiatach znajdujących się w tzw. czerwonej strefie, co zgodnie z wczorajszą zapowiedzią premiera Mateusza Morawieckiego w Polsat News oznacza, że lada chwila będą dotyczyły sklepów znajdujących się na terenie całego kraju.

Na wprowadzane zmiany reagują duże sieci handlowe. Jeszcze przed wprowadzeniem ostatnich obostrzeń Biedronka zdecydowała o wydłużeniu godzin pracy wielu placówek, a na początku tego tygodnia poinformowała o zwiększeniu liczby sklepów pracujących całodobowo. 

- W ramach Akcji 24, sieć Biedronka rozszerza liczbę placówek, które są czynne przez całą dobę. Od tego tygodnia jest już ich ponad 400 w całej Polsce, dodatkowo ponad 2350 sklepów sieci jest czynnych co najmniej do godz. 23:30 - informuje w komunikacie prasowym Biedronka. 

- W ten sposób ruch klientów powinien rozłożyć się w sklepach bardziej równomiernie, zwiększając bezpieczeństwo i wygodę kupujących. Mamy też specjalne oferty, które sprawią, że zakupy w Biedronce będą nie tylko bezpieczniejsze, ale też bardziej opłacalne - mówi cytowany w komunikacie Maciej Łukowski, dyrektor działu zakupów i członek zarządu sieci Biedronka.

Wśród wspomnianych przez Łukowskiego ofert jest promocja dla klientów, którzy zdecydują się na wizytę w raczej mało obleganych godzinach 22.00 - 6.00. Mogą oni liczyć na to, że przy zakupie produktów za 99 zł z kartą Moja Biedronka otrzymają voucher na 15 zł do wykorzystania przez następne 2 dni na kolejne zakupy za kwotę co najmniej 99 zł.

1. PKO BP apeluje do klientów. Fałszywi pracownicy banku mogą pozbawić cię wszystkich oszczędności2. Trzeba się przygotować, już jutro częściowy zakaz wychodzenia z domu dla pewnej grupy społecznej. Dotyczy całego kraju3. Emerycie, nie musisz opłacać jednego z rachunków. Grono seniorów zwolnionych jest z opłaty 

Jak już informowaliśmy sieć chce również zachęcić seniorów do zakupów w wyznaczonych dla nich godzinach, oferując promocyjne ceny produktów najchętniej kupowanych przez przedstawicieli tej grupy wiekowej. Przykładowo w tym tygodniu seniorzy mogą kupić taniej m.in. świeże mleko, herbatę Remsey w torebkach, czy szynkę konserwową Kraina Wędlin. By załapać się na promocyjną cenę trzeba być posiadaczem karty Moja Biedronka.

Ale nie tylko Biedronka wydłuża godziny pracy. Na podobny ruch zdecydował się również Lidl, którego niektóre placówki pracują do 23.00 (większość jest czynna do 22.00). Z kolei Auchan otwiera swoje sklepy już o 6.30. 

Netto pomoże uniknąć kolejek

Na dość innowacyjne rozwiązanie w związku z powrotem limitu liczby klientów mogących przebywać jednocześnie w placówce zdecydowała się sieć Netto. Klienci, jak podaje serwis naszemiasto.pl, będą mogli śledzić na bieżąco sytuację we wszystkich placówkach sieci. Umożliwi to moduł, znajdujący się na podstronie „Znajdź sklep”, pokazujący szacunkową liczbę osób przebywających w danym sklepie. Rozwiązanie to umożliwi klientom uniknięcie kolejki w oczekiwaniu na wejście do placówki.

Tagi:

Radosław ŚwięckiAutor

Redaktor Biznesinfo. Absolwent dziennikarstwa na UW. Wielbiciel politycznych biografii i zagranicznych stacji radiowych (zwłaszcza w językach, których nie rozumiem). Przed BiznesInfo związany z B2-biznes.pl, Forum Samorządowe i Magazynem THINKTANK.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

Handel

Niedziele handlowe. W 2023 roku będzie ich jeszcze mniej

Czytaj więcej >

Handel

“Drwal Index”, czyli nowy wskaźnik inflacji dla Polaków

Czytaj więcej >

Handel

PKN Orlen chce produkować napoje energetyczne pod własną marką. Szuka producenta

Czytaj więcej >
zakupy

Handel

Black Friday. Dobrze zorganizowana akcja może przynieść firmom korzyści

Czytaj więcej >

Handel

Żabka wprowadza do sprzedaży nową przekąskę o nazwie Black Dog. Czarny hot dog z czarnym sosem

Czytaj więcej >

Handel

GUS: Sprzedaż detaliczna rośnie wolniej niż się spodziewano

Czytaj więcej >