BiznesINFO.pl
01.02.2021 CH Marki, Ikea fot. Andrzej Iwanczuk/REPORTER

East News, Andrzej Iwańczuk

Ikea nie będzie obsługiwać klientów bez maseczek

3 Marca 2021

Autor tekstu:

Kamila Jeziorska

Udostępnij:

IKEA wydała oświadczenie, w którym podkreśla, że nie będzie obsługiwać klientów niezakrywających ust i nosa. Skandynawska sieć posiadająca w swoim asortymencie całościowe wyposażenie domu podkreśliła, że jest to podyktowane troską o bezpiecz

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Czemu IKEA nie będzie obsługiwać klientów bez maseczek

  • Na jaką podstawę prawną powołuje się skandynawska sieć

  • Gdzie jeszcze klienci IKEA mogą dokonać zakupów, jeśli nie chcą robić tego stacjonarnie

IKEA mocno w oświadczeniu

"Obowiązek zakrywania ust i nosa wynika z Ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (stosownie do jej zmiany dokonanej 28 października 2020 r.) oraz wydanego na jej podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii" - argumentuje swoją decyzję IKEA, która od 27 lutego nie obsługuje niesubordynowanych klientów w kwestii zakrywania ust i nosa.

Sieć sklepów podkreśla, że zawsze działa zgodnie z prawem obowiązującym w Polsce, a w tym zakresie nie będzie wyjątkiem. IKEA argumentuje swoją decyzję nie tylko obowiązującym prawem, ale także zasadą współżycia społecznego.

"Pragniemy podkreślić, że dbałość o zdrowie nas wszystkich jest najwyższym priorytetem. Dlatego uważamy, że każdy z naszych Klientów powinien czuć się bezpiecznie na terenie naszych sklepów i mieć możliwość zrobienia zakupów bez narażania zdrowia i życia" - podkreśla sieć sklepów.

IKEA oferuje alternatywę zakupów

IKEA podkreśla, że zapewnia swoim klientom środki do dezynfekcji, a także stosuje limity klientów na mkw. Sieć zachęca także do zachowywania odpowiedniego dystansu społecznego.

Klienci, którzy boją się zakupów stacjonarnych zawsze mogą zrobić je poprzez stronę internetową IKEA.pl lub za pomocą aplikacji IKEA. W ramach zakupów online także można korzystać z IKEA Family - popularnego programu lojalnościowego szwedzkiej sieci.

"Wierzymy, że dbając o siebie wzajemnie, jesteśmy w stanie zmierzyć się z tym trudnym dla nas wszystkim czasem" - podsumowano w komunikacie.

Sieć IKEA cieszy się w Polsce ogromną popularnością. Nasze społeczeństwo urządza własne domy produktami od IKEI, a efektami dzieli się na tematycznych grupach w mediach społecznościowych. W IKEI znajdziemy nie tylko meble, ale także wyposażenie do domu, a nawet sprzęt AGD.

Kamila JeziorskaAutor

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych na UKSW i studentka ostatniego roku politologii i dziennikarstwa. Uważa, że dziennikarstwo to nie tylko zawód, ale też misja. Uwielbia Stany Zjednoczone, jamniki i serial "House of Cards". Najbardziej lubi pisać na tematy polityczne i społeczne.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

Handel

IKEA otwiera nowy rok wraz z sezonem jesienno-zimowym. Debata „Domy przyszłości – relacje a innowacje"

Czytaj więcej >

Handel

Nowe Ferrari zaskoczyło świat. Włosi zaprezentowali całkiem inne auto niż dotychczas

Czytaj więcej >
Czego Polska eksportuje najwięcej?

Handel

Polski eksport i import mocno rośnie. Najnowsze dane za lipiec

Czytaj więcej >
Żywność i podwyżki cen

Handel

Maspex zapowiada podwyżki cen. Wysokie koszty produkcji

Czytaj więcej >

Handel

Czy braki energii wpłyną na produkcję Coca-Cola w Polsce?

Czytaj więcej >
Allegro

Handel

Allegro chce zastrzec kolor pomarańczowy jako znak towarowy

Czytaj więcej >