Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Empik sprzeda ci już nie tylko książki. Do oferty wejdzie też żywność
Wiktoria Pękalak
Wiktoria Pękalak 22.03.2022 08:22

Empik sprzeda ci już nie tylko książki. Do oferty wejdzie też żywność

Empik poszerza ofertę o delikatesy
Warszawska róg Szerokiej na Flickr, CC0, via Wikimedia Commons

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co znajdziemy w ofercie Empik marketplace

  • Jakie delikatesy będzie sprzedawała sieć

  • Jak idzie internetowa sprzedaż w Empiku

Empik idzie w sprzedaż produktów spożywczych

Empik poszerzy swoją sprzedaż internetową o produkty spożywcze. Na platformie marketplace jeszcze w tym miesiącu oferta wzbogaci się o kategorię “Delikatesy”.

- Pojawi się ona jako oddzielna pozycja w menu głównym w najbliższych dniach, natomiast produkty z tego segmentu są już dostępne na platformie. Na drugą połowę miesiąca planujemy z kolei finalizację prac nad ostateczną strukturą tej kategorii - zdradził Rafał Murawski, Head of Marketplace New Business Development w Empiku w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.

Produkty z kategorii delikatesów już teraz można znaleźć na stronie internetowej Empiku. W sprzedaży dostępne są: kawy, herbaty i słodycze, a w ostatnim czasie coraz częściej pojawiają się także produkty bio i eko.

Jak podaje portal, to właśnie na kategorii żywności ekologicznej Empik skupił się w pierwszej kolejności. Firma skupia się przede wszystkim na uwzględnieniu ofert lokalnych producentów. Empikowi zależy na współpracy z polskimi firmami, których produkty są tradycyjne i wysokiej jakości.

W ofercie znajdą się produkty niszowe

Jeśli chodzi o słodycze i przekąski, w ofercie Empiku znajdziemy znane wszystkim smakołyki. Jednak jak podaje portal, sieć planuje też współpracę z firmami niszowymi, których produkty nie są szeroko dostępne w sprzedaży. Empik współpracuje z firmami takimi jak: Tchibo, Lavazza czy Nestlé.

- Zdarza się, że to producenci sami reprezentują swoje marki, jednak najczęściej wskazują firmy do współpracy z nami. W przypadku produktów bio niektórzy producenci decydują się samodzielnie i bezpośrednio prowadzić sprzedaż. Oczywiście pod warunkiem, że mają możliwość obsługi klienta w modelu B2C. Jeśli zaś decydują się na współpracę przez pośrednika, to często sami wskazują nam swoich autoryzowanych merchantów - wyjaśnił Rafał Murawski.

Dodał też, że choć marketplace oferuje na chwilę obecną produkty sypkie i bio, kategoria “delikatesów” będzie się stale rozrastać. - Stale rozwijamy portfolio marek w tym obszarze, by za kilka miesięcy móc pochwalić się jeszcze szerszą ofertą - poinformował Murawski.

Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta

Podczas gdy Allegro walczy o klientów z Amazonem, który dopiero co wszedł na polski rynek, Empik powoli rozwija swój marketplace. Puls Biznesu przypomina, że sieć sklepów umożliwiła sprzedawcom wystawianie ofert na Empik.com niespełna cztery lata temu.

- Przekroczyliśmy właśnie próg 2 mln zamówień zrealizowanych na platformie Empik Marketplace. Osiągnięcie pierwszego miliona zajęło nam ponad dwa lata od startu usługi w 2017 r. Na drugi czekaliśmy już tylko dziewięć miesięcy, a trzeciego spodziewamy się w drugiej połowie tego roku - powiedział cytowany przez PB Mirek Drab, dyrektor marketplace’u w Empiku.