Alior Bank ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod pracowników banku
By Wistula - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=25853068
Autor Radosław Święcki - 23 Lutego 2021

Alior ostrzega przed przestępcami podszywającymi się pod pracowników banku

Oszuści nie próżnują i szukają sposobów na to jak dostać się na konta bankowe Polaków, celem pozyskania ich oszczędności. Alior Bank ostrzega przed przestępcami, którzy podszywają się pod pracowników instytucji. Z podobnym działaniem spotkali się ostatnio klienci innego znanego banku.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Alior Bank ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod bank
  • Jak ustrzec się przed przestępcami
  • Który popularny bank wydał podobne ostrzeżenie

Alior Bank ostrzega przed oszustami

Nie ma tygodnia byśmy nie pisali o oszustach, którzy wymyślają coraz bardziej kreatywne sposoby okradzenia Polaków z niejednokrotnie oszczędności całego życia. Osoby starsze najczęściej padają ofiarą metody „na wnuczka”, „na policjanta”, ostatnio na koronawirusa, a nawet...Clinta Eastwooda (mieszkanka podwarszawskiego Piasecznego straciła w ten sposób ponad pół miliona złotych). Przestępcy większe trudności mają z przechytrzeniem młodszych. Tu trafnym niestety sposobem okazuje się podszywanie się pod różne popularne instytucje, m.in. banki.

Alior Bank wydał właśnie komunikat w którym ostrzega przed oszustami podszywającymi się pod pracowników banku.

- W ostatnich dniach przestępcy dzwonią do klientów podszywając się pod pracowników banku - połączenie wyświetla się jako prawdziwy numer infolinii Alior Banku (np. +48 12 370 7000, ale przestępcy mogą ustawić dowolny inny numer). Podczas rozmowy najczęściej powołują się na względy bezpieczeństwa, takie jak włamanie na konto i zachęcają do szybkiego podania swoich danych lub instalacji oprogramowania, które w rzeczywistości służy do kradzieży środków z konta – informuje w komunikacie Alior Bank.

W dalszej części komunikatu Alior Bank radzi klientom jak ustrzec się przed przestępcami. Bank podkreśla, że jego pracownicy nigdy nie każą instalować żadnego dodatkowego oprogramowania na komputerach lub telefonach, a także nigdy nie pytają o hasło do konta bankowego.

- Jeśli posiadasz ustawione hasło zwrotne, to za każdym razem pytaj o nie osobę dzwoniącą, która podaje się za pracownika Alior Banku (nigdy sam nikomu go nie podawaj) - jeśli go nie zna zakończ rozmowę i poinformuj bank o tym zdarzeniu – radzi Alior Bank.

Jeśli zaś klienci banku nie posiadają hasła zwrotnego, powinni je ustawić, dzwoniąc w tym celu na infolinię (należy poprosić o ustawienie wymyślonego hasła, które pracownik banku będzie musiał podać klientowi za każdym razem kiedy do niego zadzwoni).

Alior Bank radzi również klientom, by w sytuacji, gdy rozmowa z rzekomym pracownikiem banku wyda im się podejrzana, bądź gdy osoba ta będzie wymagała podjęcia szybkich działań jak np. podanie swoich danych, czy instalacji oprogramowania, należy się rozłączyć i zadzwonić na infolinię banku, celem potwierdzenia prawdziwości rozmowy.

Podobne ostrzeżenie wydał w ostatnim czasie również BNP Paribas. - W ostatnich dniach odnotowaliśmy próby podszywania się pod pracownika działu bezpieczeństwa banku. Przestępcy informują o rzekomo wstrzymanej transakcji i namawiają do zainstalowania oprogramowania do zdalnego dostępu do komputera ofiary. Oszuści wykorzystując możliwości technologiczne wyświetlają na telefonach ofiar numer prawdziwej infolinii banku – pisze w komunikacie cytowanym przez serwis Cashless bank.

Podszywają się nie tylko pod banki

Alior Bank ostrzega również przed oszustami, którzy wykorzystują do swoich działań portale ogłoszeniowe. Przestępca podaje się za potencjalnego kupującego przedmiot, który potencjalna ofiara oszustwa chce sprzedać. Celem sfinalizowania transakcji kupna sprzedaży proponuje nowe formy płatności - przesłanie środków za przedmiot na kartę lub odbiór środków przez portal ogłoszeniowy. W tym celu podsyła fałszywy link, w którym sprzedający proszony jest o podanie pełnych danych karty, daty ważności, kodu zabezpieczającego oraz kodu SMS wysłanego z banku lub danych do logowania do konta sprzedającego.

Alior Bank apeluje, by przed podaniem karty dokładnie zweryfikować adres strony i nie podawania danych do logowania, jeśli nie znajdujemy się na stronie banku.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News