BiznesINFO.pl Polska i Świat Znany ubezpieczyciel znika z Polski. Wyrażono zgodę na jego przejęcie
PxHere/CC0

Znany ubezpieczyciel znika z Polski. Wyrażono zgodę na jego przejęcie

31 lipca 2020
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Ubezpieczenie z firmy AXA jak i cała grupa znikają z Europy Wschodniej. Ubezpieczyciel otrzymał zgodę Komisji Europejskiej na wycofanie się z rynków Polski, Republiki Czeskiej i Słowacji. Klientów oraz majątek firmy w naszym regionie przejmie Uniqa. Proces wycofania się Francuzów z tej części rynku został wyceniony na grube miliardy euro.

Ubezpieczenie? AXA w odwrocie

Komisja Europejska dała zielone światło w ramach europejskiego rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, informuje portal Money.pl. Zgodnie z decyzją KE AXA może wycofać się z polskiego, słowackiego i czeskiego rynku. Jej miejsce i klientów przejmie austriacki koncern Uniqa Österreich Versicherungen AG. - Komisja uznała, że planowana koncentracja nie wzbudzi obaw o konkurencję ze względu na ograniczoną obecność zainteresowanych przedsiębiorstw, dużą liczbę konkurentów i/lub ścisłe ramy regulacyjne mające zastosowanie do działalności tych przedsiębiorstw - czytamy w komunikacie Komisji.

AXA od kilku miesięcy informowała, że chce wycofać się z rynków Grupy Wyszehradzkiej. Majątkiem oraz portfelem klientów firmy zainteresowanych było kilka podmiotów. Najatrakcyjniejsze warunki zaproponowała Uniqa. Proces przejmowania na dobre zaczął się już w lutym, jednak do finalizacji potrzebna była zgoda Komisji Europejskiej. Teraz gdy została ona uzyskana, ujawniono jaka kwota leżała na stole. Austriacy za dostęp do klientów w tych 3 krajach zapłacili 1,002 mld euro. Kwota - jak wskazuje Money - to 1240 proc. zysku firmy w ubiegłym roku. W samej tylko Polsce AXA ubezpieczała 3 mln osób, w Republice Czeskiej 700 tys., liczba klientów na Słowacji nie jest znana.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie