biznes finanse video praca handel Eko Energetyka polska i świat O nas
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > prawa konsumenta

Prawa Konsumenta

klienci w sklepie
28.11.2025 12:54 Chcesz przymierzyć buty? Najpierw zapłać 100 zł. Wpis sklepu wywołał burzę

Płatne przymierzanie butów? Decyzja jednego z salonów stacjonarnych, który postanowił wprowadzić taką opłatę, podzieliła konsumentów. Informację o wprowadzeniu opłaty za samą możliwość przymierzenia i dopasowania obuwia opublikował na swojej stronie internetowej, co wywołało prawdziwą lawinę komentarzy "Jest robota dla UOKiK” - komentowali internauci, choć znaleźli się też zwolennicy takiego rozwiązania. Czy taka praktyka jest zgodna z przepisami prawa konsumenckiego?

Zakupy
02.12.2022 11:46 Nowelizacja ustawy o prawach konsumenta. Konieczność podawania ceny przed obniżką

Nowelizacja ustawy o prawach konsumenta ma zwiększyć ochronę przed sztucznym zawyżaniem ceny towarów oraz połączeniami “robocall” bez zgody konsumenta. Ustawa trafi do podpisu prezydenta.

woman-3040029 1920
19.05.2021 02:00 Reklamacja towaru w przepisach ustawy konsumenckiej

Czy możesz oddać towar bez paragonu? Czy reklamacja dotyczy jedynie wad fabrycznych? Odpowiemy na wszystkie te pytania. Dowiedz się, jakie dokładnie zasady uwzględnia reklamacja towaru w przepisach ustawy konsumenckiej.

isolation-5151098 1280
18.05.2021 02:00 Prawo odstąpienia od umowy i jego konsekwencje dla przedsiębiorcy. Jakie prawa ma konsument?

Prawo odstąpienia od umowy zawieranej na odległość bądź poza lokalem przedsiębiorstwa, bez podania ku temu przyczyny, jest jednym z podstawowych środków służących ochronie konsumentów. Powyższy przepis jest skutkiem implementacji prawa polskiego do norm i prawideł legislacji europejskich. Możliwość odstąpienia od umowy zawieranej na odległość jest konsekwencją faktu, że to właśnie konsument - jako słabsza strona kontraktu - powinien posiadać adekwatny czas na zastanowienie się, czy naprawdę potrzebuje zamawianego towaru bądź usługi. Ta decyzja osoby nabywającej powinna zostać podjęta przez konsumenta w swobodnej atmosferze, a także w warunkach pełnego poinformowania o produkcie lub usłudze.

BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: