Nowelizacja ustawy o prawach konsumenta ma zwiększyć ochronę przed sztucznym zawyżaniem ceny towarów oraz połączeniami “robocall” bez zgody konsumenta. Ustawa trafi do podpisu prezydenta.
Czy możesz oddać towar bez paragonu? Czy reklamacja dotyczy jedynie wad fabrycznych? Odpowiemy na wszystkie te pytania. Dowiedz się, jakie dokładnie zasady uwzględnia reklamacja towaru w przepisach ustawy konsumenckiej.
Prawo odstąpienia od umowy zawieranej na odległość bądź poza lokalem przedsiębiorstwa, bez podania ku temu przyczyny, jest jednym z podstawowych środków służących ochronie konsumentów. Powyższy przepis jest skutkiem implementacji prawa polskiego do norm i prawideł legislacji europejskich. Możliwość odstąpienia od umowy zawieranej na odległość jest konsekwencją faktu, że to właśnie konsument - jako słabsza strona kontraktu - powinien posiadać adekwatny czas na zastanowienie się, czy naprawdę potrzebuje zamawianego towaru bądź usługi. Ta decyzja osoby nabywającej powinna zostać podjęta przez konsumenta w swobodnej atmosferze, a także w warunkach pełnego poinformowania o produkcie lub usłudze.