Choć pierwotnie Black Friday był tylko jednym dniem, w którym produkty można było w znacznie obniżonych cenach, to także w Polsce okres promocyjny wydłużono na całe tygodnie. W natłoku propozycji nietrudno się zgubić, ale UOKiK opublikował rekomendacje, dzięki którym możemy uniknąć chybionych zakupów.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta podjął decyzję dotyczącą praktyk stosowanych przez jeden z dużych serwisów oferujących bilety na wydarzenia kulturalne i sportowe. Firma zostanie ukarana grzywną, będzie musiała także zwrócić pieniądze użytkownikom.
Lidl dołączył do sieci sprzedażowych obniżających ceny części produktów z okazji Black Friday. W przeciwieństwie do konkurencji oferty będą dostępne przede wszystkim w sklepach stacjonarnych. Sieć zapowiada, że obniżone zostaną ceny nawet 1400 produktów.
Sieci sprzedażowe w Polsce twórczo rozwijają popularny w USA koncept Black Friday i zamiast jednego dnia, kiedy taniej można nabyć m.in. elektronikę, wydłużają promocję na całe tygodnie. Taką decyzję podjęto również w Biedronce, gdzie trwają już Black Weeks.
Wielkimi krokami zbliża się Boże Narodzenie, a wraz z nim zakupowy szał. W czasach, gdy z roku na rok coraz chętniej kupujemy prezenty w Sieci, swoje święta mają także oszuści i hakerzy. Wartościowe rekomendacje dotyczące bezpiecznych zakupów w internecie wydało właśnie Orange.
Pod względem kapitalizacji rynkowej Amazon to dziś piąta korporacja świata. Niestety, zdaniem pracowników nijak nie przekłada się to na ich zarobki. Potwierdzono już, że mają oni zamiar dobitnie zasygnalizować swoje problemy w arcyważnym dla korporacji dniu.
Zbliżający się wielkimi krokami koniec miesiąca to dobry czas, by przyjrzeć się ofercie sklepów i usług, które całkowicie za darmo lub w ramach abonamentu oferują nam nowe, ciekawe produkcje. Oto co mamy do dyspozycji w drugiej połowie listopada i najbliższej przyszłości.
Amazon przyzwyczaił nas do tego, że systematycznie rozszerza testy dostaw z użyciem swoich dronów w ramach usług Prime Air. Choć zapewne upłynie jeszcze sporo wody, zanim takie usługi będą dostępne w Polsce, to korporacja właśnie weszła w nowy etap rozwoju usługi – drony testowo dostarczają już leki.
Dino to popularna sieć marketów, która w dodatku nie zwalnia tempa w kwestii ekspansji. Firma zapowiedziała otwarcie 300 sklepów do końca bieżącego roku, wprowadza też liczne promocje, które przyciągają tłumy. Rozwój idzie tak dobrze, że zdecydowano się na kolejny wielki krok. Czego mogą się teraz spodziewać klienci?
Przyzwyczailiśmy się już do tego, że jeśli coś jest za darmo, to ceną są najczęściej dane użytkownika. Standardem jest to zwłaszcza na gruncie usług internetowych, przy czym w ich przypadku nie dość, że dane są zbierane i sprzedawane na ogromną skalę to za same usługi i tak zazwyczaj trzeba płacić. Ale także poza internetem mamy do czynienia z podobnymi działaniami – praktykuje je między innymi operator kart płatniczych Mastercard.
To jak działają dziś sklepy internetowe sprawia, że na recenzje produktów należy patrzeć przez palce. Sprzedawcy nie dość, że sami komentują swoje dobra, zamieszczając pozytywne recenzje, to często gęsto wykorzystują do tego boty, które robią to w sposób dalece zautomatyzowany i na dużą skalę. Wkrótce zyskamy jednak sposób na oddzielenie ziarna od plew.
Wzrost o ok. 15% rok do roku, a w liczbach bezwzględnych nawet o blisko 30 miliardów w perspektywie 2027 roku. Tak optymistyczne prognozy dla polskiego rynku e-commerce przewidują amerykańscy analitycy z Technavio. Zyskujemy m.in. na przechodzeniu sklepów tradycyjnych do sieci czy handlowi transgranicznemu, ale są też ryzyka. Choćby rozdrobnienie polskiego sektora handlu w sieci.