BiznesINFO.pl Praca Pracownicy fizyczni poszukiwani tak często jak informatycy. Kto na pewno znajdzie pracę?
Biznesinfo.pl

Pracownicy fizyczni poszukiwani tak często jak informatycy. Kto na pewno znajdzie pracę?

16 lipca 2019
Autor tekstu: Paulina Musianek

Jak pisze Puls HR, wciąż wzrasta zapotrzebowanie na pracowników fizycznych, takich jak: hydraulicy, elektrycy, montażyści, operatorzy wózków widłowych, konserwatorzy, pomoce kuchenne, pracownicy remontu dróg i kierowcy.

Kogo jeszcze poszukują pracodawcy? Istotne kompetencje

Stale rośnie też popyt na takie profesje jak sprzedawcy, handlowcy, telemarketerzy, kucharze, kosmetolodzy, listonosze, kelnerzy i kierowcy. Jak wynika z raportu OTTO Work, bardzo pożądane przez pracodawców są również te osoby, które posiadają zaawansowane kompetencje cyfrowe, czyli m.in. programiści, analitycy, inżynierowie.

Jak twierdzą badani pracodawcy, sporym minusem potencjalnych i zatrudnionych już pracowników jest problem z ukierunkowaniem na cele biznesowe, działaniem w wielokulturowym środowisku i kompetencjami analitycznymi. Wśród pożądanych kompetencji wymieniają również językowe, specjalistyczne, cyfrowe, a także umiejętności rozwiązywania problemów, pracy w grupie czy w zespołach projektowych.

Znaleźć dobrego pracownika to nie takie łatwe zadanie

Podczas badania przeprowadzonego na zlecenie OTTO Work Force, pracodawcom zadano pytanie, czy określają problem braku pracowników jako poważny. W skali od 1 „nie mamy problemów” do 5 „mamy bardzo duże problemy” pracodawcy ocenili trudność ze znalezieniem odpowiednich pracowników na 3,16. Największy problem odczuwają duże przedsiębiorstwa (3,13), średnie (3,03) i małe (2,69).

Pracodawcy narzekają na niedopasowanie poziomu kompetencji do potrzeb przedsiębiorstwa. Popyt na określone kompetencje napędza przede wszystkim gospodarka cyfrowa oraz Przemysł 4.0, jak pisze Puls HR.

Obserwuj nas w
autor
Paulina Musianek

Wydawca Biznesinfo. Absolwentka dziennikarstwa oraz zarządzania i marketingu. Wcześniej zajmowała się tworzeniem treści marketingowych i działaniami pr-owymi dla NGOs, m.in. Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Interesuje się metodami wpływu społecznego, psychologią biznesu i mindfulness. Uwielbia trekking, spanie w namiocie i trudne warunki. Prywatnie kociara. Uważa, że jedyną stałą w życiu jest zmiana.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie