poczta-polska-pixabay-radoslawczarnecki0
Obraz Radosław Czarnecki z Pixabay
Autor Stanisław Węgrowski - 24 Marca 2020

W kwarantannie nie masz co liczyć na przesyłkę. Poczta Polska wstrzymuje listonoszy

Poczta Polska poinformowała o wstrzymaniu doręczania korespondencji pod adresy, gdzie przebywają osoby poddane przymusowej kwarantannie. Niestety, takie osoby muszą zapomnieć o dostawie listu albo przesyłki.

Poczta Polska wstrzymuje listonoszy

Ze względu na ogłoszony w piątek stan epidemii, Poczta Polska wprowadza zwiększone środki ostrożności. Jednym z nich jest wstrzymanie dostarczania przesyłek do osób objętych kwarantanną. W Polsce jest ich kilkadziesiąt tysięcy.

“Do czasu zakończenia okresu izolacji korespondencja kierowana pod adresy objęte kwarantanną, będzie przechowywana w placówkach pocztowych, bez próby doręczenia. Rozwiązanie to oznacza wyjątkowe wstrzymanie biegu terminu awizacji w okresie przechowania. Podjęcie próby doręczenia przesyłki nastąpi dopiero po zakończeniu kwarantanny przez adresata” - informuje w komunikacie Poczta Polska.

Poczta Polska zaznacza, że osoby objęte kwarantanną nie muszą tego faktu zgłaszać instytucji. Spółka dostaje ich adresy na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii. Poczta Polska jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie.

Poczta Polska nie dostarczy emerytury i renty? Jest wyjaśnienie

Poczta Polska wprowadza szczególne procedury w przypadku wypłat rent i emerytur dla osób objętych kwarantanną. “Emerytury są komisyjnie przygotowane do wypłaty w placówce pocztowej i wkładane do tzw. bezpiecznych kopert, które następnie są doręczane pod wskazany adres przy zastosowaniu odpowiednich zasad bezpieczeństwa” - czytamy w komunikacie.

Poczta Polska oferuje przechowanie i przekierowanie przesyłek

Poczta Polska przypomina, że klienci mogą skorzystać z usługi przechowania przesyłki nawet do czterech tygodni od pierwszej próby doręczenia. Standardowo przesyłki pozostają w placówkach maksymalnie 14 dni. Wniosek w tej sprawie można złożyć na stronie instytucji.

Poczta Polska dostarcza przesyłki bezpośrednio do skrzynki oddawczej, a także umożliwia także swoim klientom przekierowanie przesyłki pod wskazany adres.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News