Nagły komunikat podczas zakupów przy kasie samoobsługowej. Biedronka podpowiada, jak sobie z nim poradzić

Zakupy przy kasie samoobsługowej mogą sprawiać kłopoty z wielu powodów. Urządzenie niejednokrotnie potrafi się zawiesić lub nie rozpoznawać produktu, który odkładamy na specjalną półkę. W ostatnim czasie klienci szczególnie skarżą się na dokuczliwy komunikat, który wyświetla się na ekranie kasy i blokuje możliwość dalszych zakupów. Biedronka podpowiada, jak sobie z nim poradzić.
Zakupy przy kasie samoobsługowej wiele ułatwiają, ale potrafią zirytować
Chyba każdy chociaż raz doświadczył takiej sytuacji — kolejka pełna śpieszących się, zirytowanych ludzi i chęć zrobienia jak najszybszych zakupów. W takim momencie swoje kroki kierujemy ku kasie samoobsługowej, która powinna zapewnić możliwość wygodnych i sprawnych zakupów.

Niestety, często zdarza się, że urządzenie nie jest w stanie spełnić tych warunków — zawiesza się, nie rozpoznaje wagi danego produktu, wyświetla komunikaty, które blokują dalsze zakupy. Jeden z nich w opinii klientów jest szczególnie uciążliwy. I chociaż jego obejście jest stosunkowo łatwe, wielu kupujących nadal prosi o pomoc kasjerów, co generuje dodatkowe opóźnienia. Pracownicy Biedronki wyjaśniają, jak samodzielnie przywrócić kasę do działania.
Polacy masowo dostają takie wiadomości. Uważaj na to przed wakacjami
Zaskakujący zwrot w sprawie lotu Polaka w kosmos. Zapadła nowa decyzja 30 czerwca ostatnia szansa na tańszy prąd. Brak jednego dokumentu i rachunki wystrzelą w góręTen komunikat spędza sen z powiek klientom
Coraz częściej na ekranach kas samoobsługowych pojawia się komunikat o wadze wbudowanej w urządzenie. Wyświetlona informacja wskazuje, że nieprawidłowe wyskalowanie wagi uniemożliwia dalszą sprzedaż. Z pokazanym na ekranie komunikatem emitowana jest również informacja dźwiękowa, gdy kasa samoobsługowa ostrzega, że "waga nie działa prawidłowo".
W rozmowie z Interią jedna z kasjerek Biedronki przyznała, że klienci w roztargnieniu i w zaskoczeniu nagłym komunikatem, nierzadko porzucają kasę samoobsługową i przechodzą do innej lub wolą stanąć w kolejce do kasy tradycyjnej. Tymczasem, aby poradzić sobie z problemem, wcale nie trzeba wołać kasjera.
Co więcej, w takiej chwili kasa sama informuje, co należy w danym momencie zrobić. Jednak w pośpiechu i zaaferowaniu nagłą sytuacją, zdarza się zignorować takie sygnały. Co należy zrobić w przypadku, gdy podczas zakupów zauważymy taki błąd?
Zobacz też: Tyle wynosi przeciętna emerytura w Polsce. ZUS przekazał dane, rok temu było inaczej
W taki sposób naprawisz błąd wagi kasy samoobsługowej
Wyświetlana na ekranie informacja wskazuje, co należy zrobić. Wystarczy zdjąć towary z kasy i wcisnąć przycisk „zero” na przednim panelu urządzenia.
Nie trzeba brać nawet towaru na wagę, by komunikat się wyświetlił. Jeśli położymy coś na kasie przy skanowaniu, ta od razu uruchomi wagę i jeśli wykryje niezgodność, może pojawić się ta informacja - podkreśla ekspedientka Biedronki w rozmowie z Interią
Kasjerka Biedronki tłumaczy, że po obsłużeniu tak wielu klientów jednego dnia, kasa może potrzebować kalibracji. Działanie stanowiska zaburzają także takie czynniki, jak zanieczyszczenia i okruszki, osypujące się na wagę — dostają się one przez szczeliny do wnętrza urządzenia, przez co negatywnie wpływają na jego pracę.






































