Lidl z promocją na ziemniaki
Obraz Ulrich Dregler z Pixabay
Autor Maria Glinka - 25 Stycznia 2021

Lidl rusza ze specjalnymi, polskimi produktami. Kupisz je w obniżonych cenach

Lidl podejmuje działania z myślą o klientach, mając na uwadze także dobro polskich rolników. Z uwagi na nadprodukcję ziemniaków sieć handlowa postanowiła obniżyć ich cenę. To już kolejny krok dyskontu w duchu zero waste.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Od kiedy obowiązuje nowy cennik
  • Dlaczego Lidl obniża cenę ziemniaków
  • Jakie inne aktywności podejmuje sieciówka, aby zapobiegać marnowaniu żywności

Lidl obniża cenę ziemniaków

Lidl rozpoczyna przyszły tydzień od wyjątkowej akcji promocyjnej. Od 25 stycznia za 1 kg ziemniaków trzeba będzie zapłacić tylko 0,99 zł.

Dla porównania aktualna cena polskich ziemniaków w sklepie internetowym Lidla to 3,59/kg. Sieć handlowa deklaruje, że nowy cennik będzie obowiązywał aż do odwołania, jednak tylko na stacjonarnym Ryneczku Lidla.

Sieć handlowa zdaje sobie sprawę, jak często na polskich stołach pojawiają się ziemniaki i liczy na duże zainteresowanie klientów nową akcją. Możliwości tego warzywa są wręcz nieograniczone - można z niego przygotować sałatki, frytki, zapiekanki czy kluski. Chcąc wspomóc klientów w rozwijaniu kulinarnych możliwości, Lidl zachęca do odwiedzenia strony www.kuchnialidla.pl, gdzie można znaleźć wiele inspirujących przepisów z ziemniakami w roli głównej.

Lidl wspiera polskich producentów warzyw

Obniżka cen jest związana z tegoroczną nadprodukcją ziemniaków, która jest wynikiem wyjątkowo obfitych, jesiennych zbiorów. Odbierając od rolników zalegające warzywa, Lidl chce wspomóc ich w zakresie rozprowadzania towaru.

„Skupiamy się na pomocy wszystkim naszym polskim producentom ziemniaków, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji. […] Wierzymy, że przyczyniamy się do przeciwdziałania marnowaniu żywności, co dla nas, jako odpowiedzialnej społecznie firmy, stanowi jedno z najistotniejszych zadań”, czytamy w komunikacie sieci sklepów Lidl.

To już kolejny krok sieciówki w ramach akcji zero waste. W ubiegłym tygodniu media obiegły doniesienia, jakoby Pan Mieczysław Miszczak spod Łęczycy miał ogromny problem ze znalezieniem nabywców na krzywe buraki, które wyrosły na jego polu. - Zdrowe są, po dwukrotnych badaniach, ale nikt tego nie chciał kupić. Żadna z przetwórni, z którymi mam kontakt. Do mechanicznej obróbki też się nie nadawały - przyznał rolnik w rozmowie z Polsat News.

Z pomocą przyszedł Lidl, który zaproponował producentowi odkupienie niedoskonałych warzyw. Dzięki temu udało się uniknąć konieczności wyrzucenia buraków oraz nieprzyjemnych konsekwencji finansowych, z którymi musiałby zmierzyć się polski rolnik. Nasiona buraków kosztowały go bowiem aż 20 tys. zł. Straty z tytułu niesprzedanych warzyw szacował na ok. 150 tys. zł.

Poza jednorazowymi przedsięwzięciami wspierającymi polskich rolników Lidl promuje koncepcję zero waste poprzez autorski projekt we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności pt. „Kupuję nie marnuję”. W ramach tej akcji Lidl obniża nawet o 50 proc. ceny produktów, których termin ważności zbliża się ku końcowi.

W tej wyjątkowej ofercie można znaleźć m.in. jajka, jogurty i paczkowane pieczywo. Za kontrolę upływających terminów odpowiadają pracownicy Lidla, którzy przykleją specjalne oznaczenia na produktach objętych promocją w ramach akcji „Kupuję nie marnuję”.

Drugą strategią, którą w ostatnim czasie realizuje Lidl, jest promowanie owoców i warzyw polskiej produkcji. Sieć handlowa stara się zachęcać do zakupu produktów z polskich gospodarstw również poprzez akcje promocyjne. Dzięki temu każdy klient ma okazję spróbować żywności z rodzimego podwórka i przy okazji wesprzeć polskich przedsiębiorców.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News