BiznesINFO.pl Handel Empik sprzeda ci już nie tylko książki. Do oferty wejdzie też żywność
Warszawska róg Szerokiej na Flickr, CC0, via Wikimedia Commons

Empik sprzeda ci już nie tylko książki. Do oferty wejdzie też żywność

13 marca 2021
Autor tekstu: Wiktoria Pękalak

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co znajdziemy w ofercie Empik marketplace

  • Jakie delikatesy będzie sprzedawała sieć

  • Jak idzie internetowa sprzedaż w Empiku

Empik idzie w sprzedaż produktów spożywczych

Empik poszerzy swoją sprzedaż internetową o produkty spożywcze. Na platformie marketplace jeszcze w tym miesiącu oferta wzbogaci się o kategorię “Delikatesy”.

- Pojawi się ona jako oddzielna pozycja w menu głównym w najbliższych dniach, natomiast produkty z tego segmentu są już dostępne na platformie . Na drugą połowę miesiąca planujemy z kolei finalizację prac nad ostateczną strukturą tej kategorii - zdradził Rafał Murawski, Head of Marketplace New Business Development w Empiku w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.

Produkty z kategorii delikatesów już teraz można znaleźć na stronie internetowej Empiku. W sprzedaży dostępne są: kawy, herbaty i słodycze, a w ostatnim czasie coraz częściej pojawiają się także produkty bio i eko.

Jak podaje portal, to właśnie na kategorii żywności ekologicznej Empik skupił się w pierwszej kolejności. Firma skupia się przede wszystkim na uwzględnieniu ofert lokalnych producentów. Empikowi zależy na współpracy z polskimi firmami, których produkty są tradycyjne i wysokiej jakości.

W ofercie znajdą się produkty niszowe

Jeśli chodzi o słodycze i przekąski, w ofercie Empiku znajdziemy znane wszystkim smakołyki. Jednak jak podaje portal, sieć planuje też współpracę z firmami niszowymi, których produkty nie są szeroko dostępne w sprzedaży. Empik współpracuje z firmami takimi jak: Tchibo, Lavazza czy Nestlé.

- Zdarza się, że to producenci sami reprezentują swoje marki, jednak najczęściej wskazują firmy do współpracy z nami. W przypadku produktów bio niektórzy producenci decydują się samodzielnie i bezpośrednio prowadzić sprzedaż. Oczywiście pod warunkiem, że mają możliwość obsługi klienta w modelu B2C. Jeśli zaś decydują się na współpracę przez pośrednika, to często sami wskazują nam swoich autoryzowanych merchantów - wyjaśnił Rafał Murawski.

Dodał też, że choć marketplace oferuje na chwilę obecną produkty sypkie i bio, kategoria “delikatesów” będzie się stale rozrastać . - Stale rozwijamy portfolio marek w tym obszarze, by za kilka miesięcy móc pochwalić się jeszcze szerszą ofertą - poinformował Murawski.

Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta

Podczas gdy Allegro walczy o klientów z Amazonem, który dopiero co wszedł na polski rynek, Empik powoli rozwija swój marketplace. Puls Biznesu przypomina, że sieć sklepów umożliwiła sprzedawcom wystawianie ofert na Empik.com niespełna cztery lata temu.

- Przekroczyliśmy właśnie próg 2 mln zamówień zrealizowanych na platformie Empik Marketplace. Osiągnięcie pierwszego miliona zajęło nam ponad dwa lata od startu usługi w 2017 r. Na drugi czekaliśmy już tylko dziewięć miesięcy, a trzeciego spodziewamy się w drugiej połowie tego roku - powiedział cytowany przez PB Mirek Drab, dyrektor marketplace’u w Empiku.

Obserwuj nas w
autor
Wiktoria Pękalak

Redaktor Biznesinfo. Absolwent filologii polskiej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, student filozofii. Wcześniej w miesięczniku "Teatr". Niestrudzenie projektuje zasadę ekwiwalencji z osi odbioru na oś kombinacji.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie