biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Handel > Dyskont wprowadzi dubajską czekoladę tylko dla dorosłych. Tym razem zaskoczy nie tylko cena
Julia Bogucka
Julia Bogucka 03.05.2025 15:34

Dyskont wprowadzi dubajską czekoladę tylko dla dorosłych. Tym razem zaskoczy nie tylko cena

dubajska czekolada
Fot. Africa Images/CanvaPro

Dubajska czekolada już kilka miesięcy temu stała się hitem Internetu, a wkrótce później zajadała się nią cała masa Polaków. Oprócz klasycznych tabliczek na rynku pojawiły się również pączki, torty czy babki wielkanocne. Teraz producenci poszli o krok dalej. Do sklepów trafi produkt dla dorosłych o smaku czekolady i pistacji.

Dubajska czekolada w Polsce nie zwalnia

​Na przełomie 2024 i 2025 roku dubajska czekolada stała się jednym z najgorętszych trendów kulinarnych w Polsce, zdobywając popularność głównie dzięki platformie TikTok. Jej unikalna receptura, łącząca krem pistacjowy, pastę tahini i chrupiące ciasto kataifi, zamknięte w mlecznej lub ciemnej czekoladzie, przyciągnęła uwagę smakoszy i influencerów. Pierwsze viralowe nagrania pojawiły się pod koniec 2023 roku, a jedno z nich osiągnęło ponad 100 milionów wyświetleń, co zapoczątkowało globalny szał na ten deser.

czekolada dubaj.jpg
Fot. Sri Widyowati/CanvaPro

W Polsce trend szybko podchwyciły lokalne cukiernie i kawiarnie, takie jak Cafe Słodziak, które zaczęły oferować własne wersje dubajskiej czekolady. Ceny tych produktów wahały się od 30 zł za małą tabliczkę do 125 zł za większe porcje, co odzwierciedlało ich ekskluzywny charakter i wysoką jakość składników. Popularność czekolady była tak duża, że niektóre sieci handlowe, w tym Biedronka, wprowadziły do swojej oferty podobne produkty, a na TikToku pojawiły się liczne recenzje i relacje z degustacji.

Wzrost popytu na dubajską czekoladę miał również wpływ na globalny rynek pistacji. Ze względu na jej skład, zawierający krem pistacjowy, zwiększone zapotrzebowanie doprowadziło do niedoborów tych orzechów na rynku i wzrostu ich cen. Co więcej, w Polsce pojawiły się liczne wariacje na temat dubajskiej czekolady, rynek jest obecnie ich pełen.

Biedronka się nie zamyka. Klienci klaszczą, pracownicy płaczą. W sklepach trwa maraton Dubajska czekolada to przeżytek. Anielskie włosy kupisz w Lidlu, ale cena zwala z nóg

Dubajska czekolada doczekała się licznych wariacji

Dubajska czekolada zyskała bardzo dużą popularność na przestrzeni ostatnich miesięcy, co nie umknęło uwadze cukierników i piekarzy. Doszło więc do tego, że poza klasycznymi tabliczkami, na sprzedaż wystawiono również szereg innych produktów inspirowanych tymi egzotycznymi i luksusowymi smakami. Przykładów jest wiele, jednak jednym z najbardziej rzucających się w oczy są pączki, które były sprzedawane podczas tegorocznego Tłustego Czwartku. Cukiernie w dużych miastach, między innymi Warszawie, Krakowie czy Poznaniu, zaoferowały klientom pączki nadziewane kremem pistacjowym i tahini, z wierzchu polane mleczną czekoladą i obsypane chrupiącym kataifi. “Pączki dubajskie” pojawiały się również w znanych dyskontach.

dubaj czekolada.jpg
Fot. Slatan/CanvaPro

Nie tak dawno temu media obiegły informacje o nowym hicie komunijnym, który opanowuje przyjęcia zaplanowane na drugą połowę maja. Dostrzeżono, że najświeższym trendem stał się tort dubajski, który również był inspirowany tym niezwykle popularnym słodyczem. Jak się jednak okazuje, jest to wyjątkowo kosztowna sprawa. Według doniesień “Faktu” za taki wypiek o wadze 1,5 do 2 kilogramów należy zapłacić od 200 do 250 złotych.

Sami Polacy również próbują swoich sił w podrobieniu tego popularnego smaku, nie tylko wykonując swoje własne tabliczki, ale również różnorodne wariacje — to tarty, monoporcje czy praliny.

Teraz okazało się, że w sklepach pojawi się kolejny produkt inspirowany dubajską czekoladą. Wywołuje jednak niemałe kontrowersje i zdecydowanie jest skierowany do osób dorosłych.

Zobacz: Action zaszaleje na majówkę. Od środy ustawią się kolejki: są cztery hity

Dubajska czekolada napędza teraz polski kraft

Niewiele osób spodziewało się tego, że trend na dubajską czekoladę pójdzie tak daleko. Dubajskie pączki, torty czy babki wielkanocne to wyraźnie nie koniec — pojawił się już dubajski debiut w polskim krafcie, czyli piwnej rewolucji.

To pierwsze w Polsce, a być może i na świecie, piwo inspirowane dubajską czekoladą. Jego powstanie ogłosił Browar Dziki Wschód ulokowany w Lublinie. Produkt został nazwany “Dubajska Oaza” i można zobaczyć go już na stronie internetowej producenta. To ciemne piwo o smaku pistacji i czekolady, a w składzie znajdziemy między innymi aromaty i ciasto kataifi – oficjalnie piwo jest uwarzone w stylu chocolate stouta, więc powinniście spodziewać słodu jęczmiennego, płatków owsianych, pistacji, czekolady. I 6 proc. alkoholu.

piwo dubajskie.png
Fot. browardzikiwschod.pl

Pierwsze w Polsce “dubajskie piwo”. Gdzie kupić?

Wiadomo również, gdzie będzie można nabyć ten napój alkoholowy. Jak zdradza Browar Dziki Wschód, od 22 kwietnia znajdziemy go na półkach w wybranych sklepach Carrefour Polska – pojawił się już w gazetkach sieci w cenie 9,99 zł.

To kolejny etap niezwykłej popularności dubajskiej czekolady. Jak wskazuje Rafał Drzewiecki, country director TikTok w rozmowie z Wiadomościami Handlowymi, to właśnie ta platforma społecznościowa wpłynęła na rozwój tego trendu.

Case dubajskich produktów zaczął się właśnie na TikToku od dubajskiej czekolady, a później kolejne marki podchwyciły go i stworzyły własne produkty. Teraz możemy znaleźć całe spektrum tych wyrobów. TikTok realnie wpływa na świat fizyczny - mówił Drzewiecki.

BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: