
Biedronka ma poważnego konkurenta. Jedna z sieci handlowych staje się popularniejsza od giganta
Biedronce rośnie nowa konkurencja. Sieć Dino dynamicznie się rozwija i notuje coraz lepsze wyniki. Zarząd Dino poinformował, że w marcu wzrost sprzedaży był jeszcze większy niż w styczniu i lutym, które były pod tym względem bardzo dobre. Co więcej, sieć Dino przebiła Biedronkę w tym okresie.
Biedronka ma nowego rywala
Walka o polskiego klienta staje się coraz bardziej zacięta. Choć pozycja sieci Biedronka na polskim rynku jest niepodważalna, to okazuje się, że można ją dogonić. Rozwój Dino jest imponujący, na co wskazują wyniki, które przytacza na łamach Business Insider Polska prezes Dino Polska Szymon Piduch.
Z danych sieci wynika, że wzrost sprzedaży LFL (like-for-like, tj. bez uwzględnienia nowo otwieranych i zamykanych sklepów) wyniósł w pierwszym kwartale 2020 roku 20,3 proc. rdr. W tym samym okresie rok temu wzrost LFL wynosił 5 proc. Tegoroczny wynik Dino przebił sieć dyskontów Biedronka.
Dino z dwukrotnie wyższą sprzedażą niż Biedronka
Pomimo że Biedronka także zanotowała wzrost sprzedaży, to niemal dwukrotnie mniejszy od sieci Dino. W pierwszym kwartale sprzedaż Biedronki wzrosła o 11,1 proc., a w marcu dynamika była na poziomie 7,4 proc., co oznacza spadek w stosunku do poprzednich miesięcy.
DZISIAJ GRZEJE:
1. Rząd właśnie wprowadził 4 bardzo ważne zmiany dot. emerytur. Tarcze antykryzysowe rządu kryją nowe przepisy
2. Krystyna Pawłowicz w kontrowersyjnych słowach o sytuacji polskich mediów. Znowu bije rekordy żenady?
- Obserwowaliśmy silnego konsumenta zarówno w styczniu, jak i lutym. LFL był na bardzo zadowalającym poziomie. Bardzo dobrze odnaleźliśmy się w sytuacji, jaka pojawiła się w marcu w związku z pandemią. Nasza sprzedaż w marcu była jeszcze na wyższym poziomie pod względem LFL niż w bardzo dobrych styczniu i lutym - powiedział prezes Dino Szymon Piduch, cytowany przez BIP.
Dino dopiero się rozkręca
Sieć planowała uruchomienie 39 nowych sklepów w pierwszym kwartale 2020 roku, ale na razie udało się otworzyć 16 z nich. Spółka tłumaczyła to problemami, jakie powstały w wyniku epidemii koronawirusa i ograniczeń wprowadzonych przez rząd. Pozostałe 23 placówki będą stopniowo uruchamiane w drugim kwartale tego roku.
Do końca marca sieć Dino liczyła 1257 sklepów w całej Polsce.
ZOBACZ TAKŻE:
- Wzruszający pogrzeb znanego aktora. Nie było mszy, ani księdza
- Urodziła dziecko będąc w śpiączce. Po wybudzeniu nie miała pojęcia co się stało
- IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
- 1200 zł dla 50 tys. Polek. Po pieniądze wystąpić mogą też mężczyźni
- Czekają nas znaczne zmiany w wywozie śmieci. Segregacja nie będzie konieczna dla części Polaków
- Rzecznik rządu powiedział wprost o wakacjach 2020. Polacy muszą uważać na jedną rzecz
