BiznesINFO.pl

Youtube/Apart, „Lubię wracać tam gdzie byłem” Zbigniew Wodecki. Kampania Apart. Zima 2020 | Apart.TV

Najpierw droga kampania, teraz błaganie o pomoc. A pracownicy Apartu wciąż czekają na wypłaty

22 Marca 2022

Autor tekstu:

Maria Glinka

Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ

  • Dlaczego Apart zgłosił się po pomoc finansową

  • Ile kosztowała najnowsza kampania reklamowa

  • Jak została odebrana

Apart domaga się pomocy od rządu

Apart znalazł się w pandemicznym potrzasku. Firma zatrudnia blisko 3 tys. osób i posiada ponad 200 salonów w całej Polsce. Konieczność dostosowania się do rządowych ograniczeń sprawiła, że oddziały Apart zamknęły się w tym roku dwukrotnie. To wygenerowało ogromne koszty, którym Apart nie w stanie sportać.

Dlatego też postanowił zgłosić się po pomoc do rządu. Jednak branża jubilerska nie może ubiegać się o wsparcie z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Apart twierdzi, że nie posiada wystarczających środków na wypłacenie pensji pracownikom i wystosował list do premiera Mateusza Morawieckiego.

Brak wsparcia ze strony Państwa stawia nas z dnia na dzień przed dramatycznymi decyzjami w zakresie znalezienia źródeł finansowania płac pracowników”, czytamy w liście do szefa rządu. Apart dodał, że bez udzielenia pomocy nie będzie w stanie kontynuować działalności na dotychczasowym poziomie.

- Nie jesteśmy w stanie zrozumieć, czym kierowano się, pomijając branżę jubilerską, która również miała zamknięte swoje sklepy w centrach handlowych. Ogromnie niepokoi nas to, że zostaliśmy wykluczeni z możliwości ubiegania się o wsparcie. Taka koncepcja budzi kontrowersje, ponieważ nasuwa skojarzenia z różnicowaniem podmiotów gospodarczych i ich nierównym traktowaniem na rynku przez państwo - wyznał Michał Stawecki, dyrektor marketingu Apartu w rozmowie z portalem Wirtualne Media.

Apart w ogniu krytyki. Pieniądze poszły na wyszukaną kampanię, a nie na pensje dla pracowników

Apart uskarża się na trudną kondycję finansową mimo że niedawno przygotował kampanię reklamową z ogromnym rozmachem. W 4 minutowym spocie wzięły udział trzy polskie gwiazdy Julia Wieniawa, Małgorzata Socha i Anna Lewandowska. Portal bankier.pl dotarł do wyliczeń, zgodnie z którymi kampania miała kosztować Apart aż 5 mln zł. Do tego należy doliczyć gaże dla aktorek rzędu ok. 2,5 mln. Oznacza to, że najnowsze świąteczne przedsięwzięcie pochłonęło ok. 7,5 mln zł.

Tak droga kampania w połączeniu z apelem o rządowym wsparcie została mocno skrytykowana. „Apart: zróbmy kampanię marketingową wraz z trwającą 3:44 minuty i nieposiadającą żadnego przesłania reklamą wypełnioną gwiazdami show-biznesu! Również Apart: nie mamy pieniędzy dla pracowników. Rząd ratuj! Tak wygląda "przedsiębiorczość".”, czytamy w jednym ze wpisów na Twitterze.

W komentarzu innej internautki czytamy: „ Ale na 5. minutowego gniota i wynagrodzenie dla multimilionerki to mieli. Rząd nie ma własnych pieniędzy. To nasze pieniądze. Dlaczego mam się dokładać do niegospodarności jakiejś firmy? Ciekawe jak czują się pracownicy firmy widząc tego gniota i zastanawiając się czy będą mieli z czego zrobić święta ”. Natomiast Klub Komediowy opublikował nawet parodię reklamy, która raczej nie przełożyła się na zwiększenie liczby klientów firmy Apart.

Tym, co wzburzyło ekspertów z branży PR jest przede wszystkim brak adekwatności reklamy do pandemicznych czasów. Ich zdaniem przepełniona przepychem reklama pozbawiona głębszego, świątecznego przekazu nie przystaje do tegorocznych świąt Bożego Narodzenia, kiedy powinniśmy doceniać przede wszystkim możliwość spędzenia czasu z najbliższymi.

Z uwagi na falę nieprzychylnych komentarzy pod adresem firmy, dyrektor marketingu postanowił wyjaśnić całą sytuację w wywiadzie dla serwisu Wirtualne Media. - Dzięki temu, że kampania została przeprowadzona niwelujemy straty z lockdownu. Ta kampania wydaje się duża, ale jeśli porównamy ją do ubiegłorocznej to jest ona mniejsza. Świąteczna kampania reklamowa, tak jak każda, jest realizowana w celu zwiększenia sprzedaży. Działania marketingowe pozwalają nam zniwelować straty - tłumaczył strategię działania Michał Stawecki.

Dyrektor odpiera także zarzuty o nieprzystawalności świata przedstawionego w reklamie do życia w czasach pandemii. - Nasze koncepty zawsze były luksusowe, nieco bajkowe, baśniowe. To jest nasz świat. Tak jak salony nasze są ekskluzywne, nasze produkty są ekskluzywne, tak samo kampanie. Nasi klienci to doceniają. Trudno jedną kreacją zaspokoić gusta wszystkich odbiorców - stwierdził przedstawiciel firmy.

Powiedzenie mówi, że „ jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził ”, a próba dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców poprzez drogą reklamę, przy jednoczesnym apelowanie o wsparcie finansowane z portfeli podatników, może poważnie nadszarpnąć wizerunek firmy Apart.

Tagi:

rządpomoc

Podobne artykuły

Polska i Świat

PepsiCo otwiera w Polsce fabrykę. Morawiecki: "Da się u nas inwestować"
Czytaj więcej >

Polska i Świat

Nie płacą za mieszkanie i grożą właścicielowi. Skandal w Szczecinie
Czytaj więcej >

Polska i Świat

Dziedziczenie nieruchomości bez testamentu. Ekspert wyjaśnia, kto i w jakich przypadkach otrzyma spadek
Czytaj więcej >

Polska i Świat

Nigdy nie korzystaj z takich ofert. To oszustwo wakacyjne, możesz stracić tysiące złotych
Czytaj więcej >

Polska i Świat

Kadry z obozu Auschwitz w spocie PiS. Muzeum ostro krytykuje post
Czytaj więcej >

Polska i Świat

Ogromny wyciek danych Polaków. Miliony haseł i loginów trafiły do sieci
Czytaj więcej >
Maria Glinka

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych i studentka dziennikarstwa na UW. Pierwsze doświadczenia w branży dziennikarskiej zdobywała w stacji TVN i na portalu Euractiv. Wielbicielka filmów Alejandro Innaritu, reportaży książkowych i filmowych, zwłaszcza na temat polityki oraz społecznych problemów w wymiarze globalnym i lokalnym.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: [email protected]

Więcej z kategorii Polska i Świat

Polska i Świat

Patryk Solarczyk

USA blisko bankructwa. Problemy supermocarstwa
Czytaj więcej >
Polska i Świat

Paula Drechsler

Sprytny gadżet do zadań specjalnych. Naładujesz nim telefon i spalisz kalorie
Czytaj więcej >
Energetyka

Paula Drechsler

Atak na klientów Energi. Mnóstwo osób utraciło dostęp do swoich kont
Czytaj więcej >
Finanse

Olgierd Maletka

Rewolucyjne zmiany w prawie spadkowym. Sąd może obniżyć wysokość zachowku
Czytaj więcej >
Polska i Świat

Magdalena Madoń

Mężczyzna przez 6 lat trzymał w mieszkaniu zwłoki. Miał ku temu zadziwiający powód
Czytaj więcej >
Polska i Świat

Maria Gil-Sobczyk

Czarno na białym: uśpione pieniądze w ZUS-ie. Wielu Polaków nie wie, że ma prawo je odziedziczyć
Czytaj więcej >