Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Wygrana w wyborach dzięki trzem tematom. O tym powinni mówić politycy
Kasper Starużyk
Kasper Starużyk 22.03.2022 09:15

Wygrana w wyborach dzięki trzem tematom. O tym powinni mówić politycy

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Wybory parlamentarne, które czekają nas za kilka miesięcy, wyłonią nową polską władzę na kolejne 4 lata. Temat jest więc niebagatelny, a gra bez wątpienia warta świeczki. W jakie jednak tony uderzyć, by zgarnąć uwagę Polaków? Przecież sam Grzegorz Schetyna mówił, że "jest sposób na pokonanie PiS, ale jeszcze go nie znaleziono". Możliwe, że jeden z trzech tematów, o których pisze Money.pl, przyczyni się do fiaska Zjednoczonej Prawicy podczas jesiennej elekcji.

Wybory parlamentarne do wygrania dzięki trzem tematom

Zgodnie z doniesieniami Money.pl, w miesiącu poprzedzającym wybory do eurparlamentu w sieci królowały trzy tematy, które bardzo poruszały opinię publiczną, a na które politycy w ogóle nie zwracali uwagi. W tym wypadku popełnili ogromny błąd, ponieważ tematy te bardzo mocno absorbowały uwagę polskich wyborców.

Pierwszym z tematów, o którym pisze portal Money.pl, jest służba zdrowia. Jak wynika z doniesień jego dziennikarzy, tylko w okresie 28 kwietnia - 28 maja na Facebooku poruszano go aż 150 380 razy. Temat ten zgromadził także sporo głosów na YouTube, gdzie poruszano go ponad 14 tys. razy, a także na Twitterze, gdzie o służbie zdrowia napisano aż 12,3 tys. wzmianek. Dyskutujących na ten temat internautów szczególnie interesowały sprawy kolejek do lekarzy czy darmowych leków dla seniorów.

Kolejnym z nich był temat zakazu handlu w niedziele. Co ciekawe, Money.pl podaje, że swoją popularnością przebił on nawet temat 500 plus. Na samym Facebooku temat zgromadził 7 tys. komentarzy, 14 tys. udostępnień oraz 59 tys. reakcji. Najbardziej interesował zaś mieszkańców miast liczących od 50 tys. do 100 tys. mieszkańców.

Zaskoczyć może trzeci temat, jaki był chętnie poruszany przez Polaków. Okazuje się, że tym było mieszkalnictwo. Nad wyraz często pojawiało się w sieci zapytanie dotyczące programu Mieszkanie Plus, a także fraz typu "mieszkanie dla młodych".

Jak wskazuje Money.pl, w tych trzech tematach, które niestety nie znalazły się w dyskursie politycznym przed wyborami europarlamentarnymi, drzemie spory potencjał. Poruszenie ich przed wyborami mogłoby wpłynąć na nastroje społeczne, co zaś bez wątpienia przełożyłoby się na siłę polityczną tych ugrupowań, które tych tematów by się podjęły.

3. Biedronka i Lidl będą miały nowego konkurenta w Polsce

4. Kwaśniewski ostro o obecnym prezydencie