BiznesINFO.pl Finanse Urządzenie wciągnęło pieniądze, a transakcja się nie odbyła. Co zrobić, gdy dojdzie do awarii wpłatomatu?
https://pixabay.com/jarmoluk

Urządzenie wciągnęło pieniądze, a transakcja się nie odbyła. Co zrobić, gdy dojdzie do awarii wpłatomatu?

11 września 2020
Autor tekstu: Kamila Jeziorska

Wpłatomat ulega awarii

Wpłatomat to maszyna i wytwór technologiczny, dlatego czasami także może ulec awarii. W momencie, w którym wpłatomat połknie klientowi pieniądze, a do transakcji nie dojdzie, ten ma prawo do złożenia reklamacji. - Na jej podstawie bank przeprowadzi analizę wpłaty. Sprawdzane są dzienniki elektroniczne urządzenia - czyli zapisy wszystkich operacji, które się w nim odbyły, mówi w rozmowie z portalem rp.pl Joanna Majer - Skorupa, zastępca rzecznika prasowego ING Banku Śląskiego. Co to w takim razie oznacza dla klientów banków?

Wpłatomat i jego awaria to nie jest tylko mrzonka. Portalowi o swojej historii opowiedziała pani Monika, która na początku sierpnia dokonywała transakcji za pomocą wpłatomatu. - Urządzenie wciągnęło pieniądze, a zaraz potem wyskoczyła informacja, że doszło do awarii - opowiada w rozmowie z rp.pl rozgoryczona kobieta. Oczywiście pani Monika złożyła reklamację, ale bank uznał, że wpłaciła 400 zł mniej niż w rzeczywistości. Jak do tego doszło i czemu bank w tak nieludzki sposób potraktował swoja klientkę?

Wpłatomat popsuty, a co z pieniędzmi?

Wpłatomat popsuł się, kobieta straciła pieniądze, bank uznał reklamację częściowo i zalecił odwołanie od swojej decyzji. -  Napisałam drugą reklamację, przecież 400 zł to duża kwota. Bank powinien wszystko dokładnie sprawdzić, tłumaczy pani Monika. Z odpowiedzią pospieszyła Joanna Majer-Skorupa, z biura prasowego ING Banku Śląskiego. Zdaniem ekspertki poszkodowana kobieta powinna złożyć reklamację do banku wydawcy karty.

- Przyczyną niezaksięgowania wpłaty może być błąd systemowy urządzenia lub nieprawidłowość jej wykonania przez klienta - dodaje przedstawicielka i przyznaje, że bank wówczas analizuje wszystkie transakcje, które miały miejsce na koncie i opiera swoją decyzję na tej analizie. Bank też nie rozpoznaje reklamacji na podstawie zapisu z kamer. Pojawia się pytanie, jak częste są awarie, jeśli klienci skarżą się na nie w mediach? Wpłatomaty ulegają czasami awarii, a eksperci poszczególnych banków zalecają poszkodowanym składanie reklamacji.

- W reklamacji musi podać miejsce, czas, zamaskowany numer karty i kwotę wykonania reklamowanej transakcji. Te dane wystarczą aby zidentyfikować transakcję i zweryfikować jej przebieg - wyjaśnia Anna Strompowska, Partnership Manager w Credit Agricole. Podobnego zdania jest ekspert PKO BP, Roman Grzyb oraz  Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska. Czy w takim razie pani Monika odzyska wszystkie swoje pieniądze? Na te pytanie nie znamy jeszcze odpowiedzi, ponieważ kobieta czeka na rozpatrzenie swojej drugiej reklamacji.

Obserwuj nas w
autor
Kamila Jeziorska

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych na UKSW i studentka ostatniego roku politologii i dziennikarstwa. Uważa, że dziennikarstwo to nie tylko zawód, ale też misja. Uwielbia Stany Zjednoczone, jamniki i serial "House of Cards". Najbardziej lubi pisać na tematy polityczne i społeczne.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie