biznes finanse video praca handel Eko Energetyka polska i świat O nas
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > zwrot towaru

Zwrot Towaru

zakupy w sklepie Lidl
27.03.2024 20:39 Lidl wycofuje mięso ze sklepów. Jest komunikat

Sieć handlowa Lidl podjęła szybką decyzję o wycofaniu jednego z mięsnych produktów ze swoich sklepów po otrzymaniu informacji o możliwym zanieczyszczeniu. Ostrzeżenie zostało przekazane przez Główny Inspektorat Sanitarny (GIS), co skłoniło Lidla do podjęcia natychmiastowych działań.

packet-5503969 1920
03.06.2021 02:00 Zwrot‌ ‌towaru‌ ‌– ‌kto‌ ‌ponosi‌ ‌koszty?‌ ‌

Prawo konsumenta gwarantuje osobie kupującej towar na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa możliwość odstąpienia od umowy i rezygnacji z zakupu w ciągu 14 dni. Sprzedawca musi przyjąć zwracany towar oraz opłacić koszt wysyłki, jednak nie w każdej sytuacji. Jakie są wyjątki od reguły i jak należy postępować w przypadku chęci zwrotu zakupionego towaru? Kto ponosi koszty zwrotu oraz wysyłki?

ball-563961 1920
01.06.2021 02:00 Prawo do satysfakcji z zakupu jest święte. Chronią je rękojmia oraz gwarancja

Choć wszechobecne reklamy sugerują, że jest inaczej, to jednak nie każdy zakup przynosi oczekiwaną satysfakcję. Najpopularniejszymi narzędziami służącymi reklamacji takiego wyrobu są rękojmia oraz gwarancja. Nie są to procedury tożsame.W przypadku zakupu uszkodzonego (wadliwego) towaru konsument ma prawo skorzystać z instrumentu ochrony, jakim jest reklamacja. Może to zrobić na podstawie zarówno rękojmi, jak i w ramach gwarancji. Instrumenty te jednak nie są tożsame.

BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: