Sieć handlowa Lidl podjęła szybką decyzję o wycofaniu jednego z mięsnych produktów ze swoich sklepów po otrzymaniu informacji o możliwym zanieczyszczeniu. Ostrzeżenie zostało przekazane przez Główny Inspektorat Sanitarny (GIS), co skłoniło Lidla do podjęcia natychmiastowych działań.
Prawo konsumenta gwarantuje osobie kupującej towar na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa możliwość odstąpienia od umowy i rezygnacji z zakupu w ciągu 14 dni. Sprzedawca musi przyjąć zwracany towar oraz opłacić koszt wysyłki, jednak nie w każdej sytuacji. Jakie są wyjątki od reguły i jak należy postępować w przypadku chęci zwrotu zakupionego towaru? Kto ponosi koszty zwrotu oraz wysyłki?
Choć wszechobecne reklamy sugerują, że jest inaczej, to jednak nie każdy zakup przynosi oczekiwaną satysfakcję. Najpopularniejszymi narzędziami służącymi reklamacji takiego wyrobu są rękojmia oraz gwarancja. Nie są to procedury tożsame.W przypadku zakupu uszkodzonego (wadliwego) towaru konsument ma prawo skorzystać z instrumentu ochrony, jakim jest reklamacja. Może to zrobić na podstawie zarówno rękojmi, jak i w ramach gwarancji. Instrumenty te jednak nie są tożsame.