The Banker, prestiżowy miesięcznik wydawany od 1926 roku przez The Financial Times Group, kolejny rok z rzędu uhonorował Bank Pekao S.A. tytułem ,,Bank of the Year in Poland’’. Kapituła konkursu wzięła pod uwagę ofertę i usprawnienia, które pojawiły się dla klientów w mijającym roku. Co konkretnie zwróciło uwagę międzynarodowego grona ekspertów? Z czego warto skorzystać… będąc klientem banku? I jaki produkt powstał z myślą o przedsiębiorcach?
Kierowcy korzystający ze strefy płatnego parkowania powinni zachować szczególną ostrożność. Na wielu parkomatach pojawiły się naklejki z kodami QR, które zachęcają do ich zeskanowania w celu dokonania płatności za postój. Jest to jednak oszustwo mające na celu wyłudzenie pieniędzy od kierowców.
Wygląda na to, że cyberprzestępcy znaleźli nowy czuły punkt internautów. NASK ostrzega przed wyjątkowo makabryczną formą oszustwa. Do wyłudzenia pieniędzy tym razem wykorzystana może zostać… pamięć o zmarłym. Jak to możliwe? Użytkownicy mediów społecznościowych powinni mieć się na baczności.
Bank PKO wydał pilny komunikat do swoich klientów. Ca celownik wzięli ich oszuści, którzy podszywając się pod instytucję, rozsyłają fałszywe wiadomości. Jak przekazano w ostrzeżeniu, dotyczą one rzekomego potwierdzenia płatności. Osoby, które wykażą się nieuwagą, mogą stracić oszczędności.
Naciągacze wymyślają kolejne metody, żeby wyłudzić dane osobowe i pieniądze. Tym razem oszuści podszywają się pod pracowników Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Co ciekawe, potrafią wykorzystać w tym celu prawdziwy numer telefonu instytucji, zwiększając tym samym swoją wiarygodność. Jeśli nie zachowamy ostrożności, możemy stracić wszystkie oszczędności.
Dzięki przestawieniu strategii marketingowej i zwróceniu się w stronę niedocenianego wcześniej, dorosłego klienta, klocki LEGO cieszą się obecnie wyjątkowo dużą popularnością. Rosnąca liczba miłośników wyciszania umysłu podczas ich układania, zwróciła niestety również uwagę półświatka. Przed działaniami przestępców skierowanych w entuzjastów klocków przestrzega poważna państwowa instytucja.
Podczas gdy przytłaczająca większość polskich przedsiębiorstw doświadczyła cyberataków, niemal połowa z nich nie stosuje przed nimi jakiejkolwiek ochrony. Co więcej, fatalny jest również aspekt szkolenia polskich pracowników z zakresu cyberbezpieczeństwa. ”Cyberportret polskiego biznesu” obnaża poziom zabezpieczeń biznesu w naszym kraju – to pierwszy taki raport w Polsce.