biznes finanse video praca handel Eko Energetyka polska i świat O nas
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Technologie > Sztuczna inteligencja uwarzyła dla znanej marki złocisty napój. Zdaniem firmy to "piwo przyszłości"
Paula Drechsler
Paula Drechsler 07.05.2023 20:11

Sztuczna inteligencja uwarzyła dla znanej marki złocisty napój. Zdaniem firmy to "piwo przyszłości"

Sztuczna inteligencja uwarzyła dla znanej marki złocisty napój. Zdaniem firmy to "piwo przyszłości"
domena publiczna

Niemiecka marka Beck's z okazji swojego 150-lecia wypuściła limitowaną edycję piwa Beck's Autonomous. Ten trunek w całości utworzyła sztuczna inteligencja.

Browarniczy eksperyment

Sztuczna inteligencja robi furorę i jest wykorzystywana w coraz większej liczbie miejsc. Sięgają po nią właściciele różnych biznesów, wykorzystując do analizy rynku, badania preferencji klientów czy wsparcia w tworzeniu planu marketingowego. SI jest także od jakiegoś czasu obecna w branży piwowarskiej. Coraz więcej piw powstaje w kooperacji z botem — SI odpowiada za dobór smaku czy sposób warzenia. Tym razem firma pokusiła się o całkowite powierzenie zadania sztucznej inteligencji. Marka Beck’s zdecydowała się na taki krok z okazji swojego 150-lecia.

Nawiązaliśmy współpracę ze sztuczną inteligencją, pozostawiając jej wybór składników i pracowaliśmy z nią nad sformułowaniem receptury – to naprawdę piwo przyszłości – cieszyła się Laura Salway, dyrektor ds. marketingu Beck’s, cytowana przez spidersweb.pl.

SI do zadań specjalnych

Poza przygotowaniem listy składników i opracowaniem procesu warzenia sztuczna inteligencja przygotowała również projekt logo i kampanię reklamową trunku.

– Po 150 latach przewodzenia przemysłowi browarniczemu wykonujemy kolejny krok w naszej podróży. Fascynujące było obserwowanie narodzin Beck’s Autonomous i tego, jak wykorzystujemy nowe technologie w branży piwowarskiej i komunikacji marki – cytuje Salway marketingprzykawie.pl

Specjaliści wykorzystali do opracowania piwa i marketingu dwa programy: ChatGPT oraz Midjourney. Pierwszy odpowiedzialny był za treści, a drugi za obrazy. Jedyna interakcja międzyludzka pochodziła od zespołów, które przyglądały się odpowiedziom i wdrażały gotowe projekty. Klip reklamowy nowego piwa stworzony został w technologii 360 stopni.

Sztuczna inteligencja uwarzyła dla znanej marki złocisty napój. Zdaniem firmy to "piwo przyszłości" Fot. Beck's

Chętnych nie zabrakło

Beck's Autonomous trafił do sprzedaży i szybko przestał być dostępny. Limitowana edycja wyprzedała się błyskawicznie. W sklepie internetowym było dostępnych zaledwie 450 butelek tego trunku, bo jak argumentują osoby zaangażowane w proces, był on tylko eksperymentem.

Planujemy nawiązać współpracę z AI na dużą skalę w najbliższej przyszłości – deklaruje Salway.

Limitowana edycja piwa z domieszką SI dostępna była w Niemczech, Włoszech i Wielkiej Brytanii.

Bądź na bieżąco - najważniejsze wiadomości z kraju i zagranicy
Google News Obserwuj w Google News
BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: