BiznesINFO.pl Handel Pilne ostrzeżenie dla klientów Biedronki. Popularny produkt wycofany, może stanowić zagrożenie dla zdrowia dzieci
Biznesinfo/Główny Inspektorat Sanitarny

Pilne ostrzeżenie dla klientów Biedronki. Popularny produkt wycofany, może stanowić zagrożenie dla zdrowia dzieci

29 lipca 2023
Autor tekstu: Maria Gil-Sobczyk

W piątek 28 lipca Główny Inspektorat Sanitarny wydał kolejne ostrzeżenie publiczne dotyczące żywności. Tym razem ta informacja powinna zainteresować klientów Biedronki, gdyż w jednej z partii znanego produktu wykryto wysoki poziom alkaloidów pirolizydynowych. Spożycie tego produktu może stanowić zagrożenie dla zdrowia dzieci.

Konkretna partia znanego produktu wycofana z sieci Biedronka

Ze sklepów Biedronki wycofano partię herbaty ziołowej. Poniżej podajemy szczegóły dotyczące tego produktu:

  • herbatka ziołowa w torebkach do zaparzania dostępna pod nazwą Melisa, Melissae folium,
  • numer partii: L01042331 A,
  • kod kreskowy: 5900396029898,
  • data minimalnej trwałości: 30.04.2025,
  • producent: Mokate S. A., ul. Katowicka 265a, 43-450 Ustroń,
  • wyprodukowano dla: Jeronimo Martins Polska S.A., ul. Żniwna 5, 62-025 Kostrzyn.
melisa gis 1.jpeg

melisa gis 2.jpeg

melisa gis 3.jpeg

Biedronka znowu to zrobiła. Klienci mogą się zdziwić, zmiany już od 25 lipca

Dzieci nie powinny jej spożywać

W wyniku kontroli urzędowej Państwowej Inspekcji Sanitarnej stwierdzono przekroczenie dopuszczalnego poziomu alkaloidów pirolizydynowych w przedmiotowym produkcie. Zgodnie z oceną ryzyka ekspertów Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego spożycie produktu o podanym numerze partii może stanowić zagrożenie dla zdrowia dzieci – przekazał 28 lipca Główny Inspektorat Sanitarny i podkreślił, że dzieci nie powinny jej spożywać.

Ww. partia została wycofana z obrotu

Producent wraz z dystrybutorem wycofali już wyżej wskazaną partię produktu z obrotu. Organy urzędowej kontroli żywności we współpracy z zaangażowanymi podmiotami prowadzą postępowania wyjaśniające w tej sprawie.

Sieć sklepów z Polski planuje ekspansję na niemieckim rynku. Chce otworzyć kilka tysięcy placówek
Obserwuj nas w
autor
Maria Gil-Sobczyk

Redaktor Biznesinfo, copywriter i korektor językowy. W poprzednich latach dziennikarz Grupy KRN Media oraz specjalista ds. mediów społecznościowych. Ukończyła studia magisterskie z dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Szczególnie interesują ją tematy społeczne i gospodarcze, pilnie śledzi zmiany dotyczące rynku nieruchomości i finansów. Prywatnie pasjonują ją podróże, górskie wędrówki i cukiernicze rewolucje dokonywane we własnej kuchni.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie