BiznesINFO.pl Handel Netto planuje wprowadzić zmiany nocne po niedzielach handlowych. Związkowcy wściekli
biznesinfo

Netto planuje wprowadzić zmiany nocne po niedzielach handlowych. Związkowcy wściekli

7 czerwca 2022
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Netto planuje zmienić godziny otwarcia swoich sklepów i wprowadzić zmianę, która zaczynałaby się o godz. 00:15 po dniu, w którym przypada święto lub niedziela niehandlowa. Związkowcy kategorycznie odrzucają taki pomysł.

Związkowcy z NSZZ "Solidarność" odpowiedzi zarządowi sklepu Netto, który ma w planach wprowadzić zmiany nocne zaczynające się 15 minut po północy w dni przypadające po świętach i niedzielach niehandlowych . Przedstawiciele związku wskazują dlaczego takie zmiany nie mają racji bytu.

Netto chce wprowadzić handel nocny

"OM NSZZ „Solidarność” stoi na stanowisku, że przy obecnej liczbie pracowników zatrudnionych w sklepach, proponowana zmiana może uniemożliwić zapewnienie odpowiedniej liczby pracowników na poszczególnych zmianach dziennych. Tym bardziej, że po konsultacjach z pracownikami, można stwierdzić, że obecna liczba pracowników zatrudnionych w sklepach jest niewystarczająca, pracownicy są przemęczeni i pracują w ogromnym stresie starając się spełnić oczekiwania pracodawcy" - brzmi fragment listu związkowców opublikowanego przez portal dlahandlu.pl będący odpowiedzią na planowane zmiany.

Dodatkowo związkowcy zwracają uwagę, że nie każdy pracownik będzie miał możliwość dotarcia do sklepu w godzinach nocnych. Wielu będzie musiał korzystać z taksówek, co postawi pod znakiem zapytania opłacalność ich pracy. Zdaniem związkowców wynagrodzenia oferowane przez Netto nie pozwalają na podróże do pracy za pomocą "taxi".

NSZZ "Solidarność" kończy list zdecydowanym brakiem zgody na wprowadzenie zmian nocnych zaczynających się 15 minut po północy w sieci Netto.

Niedziele handlowe w 2022 r.

W 2022 r. zostały jeszcze cztery niedziele handlowe: 26 czerwca, 28 sierpnia, 11 grudnia i 18 grudnia.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie