BiznesINFO.pl Twój portfel Biedronka i Lidl będą miały nowego konkurenta w Polsce, co to oznacza dla cen?
Biznesinfo.pl

Biedronka i Lidl będą miały nowego konkurenta w Polsce, co to oznacza dla cen?

22 marca 2022
Autor tekstu: Kasper Starużyk

Rosjanie już kilka lat temu przymierzali się do uruchomienia swojej sieci sklepów na terenie naszego kraju, jednak po badaniach rynku doszli do wniosku, że w Polsce nie przyjmie się system sprzedaży przypomominający sprzedaż wręcz hurtową, czyli prosto z palet - informuje Bankier.pl. Plan zakładał otwarcie sieci 100 sklepów, lecz Sevetofor nie zdecydował się na taki krok.

Powód wejścia na polski rynek

Rosyjska firma zdecydowała się wrócić z pomysłem działalności na terenie Rzeczypospolitej po sukcesie sklepu w niemieckim Lipsku. Niecały tydzień po otwarciu sklep musiał zostać zamknięty na dwa dni, ponieważ cała linia zapasów została wyprzedana. Spółka działa tam pod nazwą TS Markt - pisał w styczniu bieżącego roku Deutsche Welle. Sukces na terenie byłego NRD skłoniło do reaktywacji planu wporwadzenia sklepów na teren Europy Środkowo-Wschodniej.

Czym zamierza konkurować Mere? 

Przede wszystkim ceną. Jak podaje Bankier.pl Rosjanie mają stanowcze wymagania wobec swoich przyszłych dostawców: c ena towaru z uwzględnieniem kosztu dostawy do sklepu powinna być 20-30% niższa niż w konkurencyjnych sklepach - takie jest założenie Sevetofora. Jeśli sieci uda się wynegocjować niższe ceny od dostawców, będą mogli też sprzedawać swoje produkty w znacznie niższych cenach, niż inne dyskonty, takie jak Lidl, Biedronka, albo Aldi. Oczywiście w przypadku rozwoju Mere wyżej wymienione dyskonty na pewno będą także próbowały ustalić konkurencyjniesze ceny z producentami, co może być korzystne dla wszystkich klientów.

Gdzie mają być sklepy Mere? 

Rosyjski sklep detaliczny planuje otwierać swoje obiekty w dużych i średnich miastach. Sklepy ulokowane mają być na raczej na obrzeżach miast, ale przy głównych arteriach komunikacyjnych, tak aby dostęp do nich nie był utrudniony. Mere mają też mieć parkingi na około 30-40 pojazdów. Powierzchnia handlowa i magazynowa placówek ma mieścić się w około 1 tys. metrów kwadratowych. Mere planuje też sprzedaż alkoholu.

Od ubiegłego miesiąca sklep ruszył z rekrutacją pracowników na terenie Polski. Dyskont umożlwia zatrudnienie na umowę o pracę. Pierwszy sklep ma zacząć działać już w lipcu w Częstochowie.

undefined

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie