BiznesINFO.pl
biznes-info-640x433

Biznesinfo.pl

Zagraniczny gigant szykuje się na wejście do Polski. Lidl i Biedronka z nową konkurencją

2 Maja 2020

Autor tekstu:

Stanisław Węgrowski

Lidl będzie mieć nowego rywala. Serwis “Wiadomości Handlowe" informuje, że rosyjska sieć hard dyskontów Mere wejdzie na polski rynek. Choć biorąc pod uwagę zawirowania wokół Rosjan z firmy Torgservis, pewności mieć nie można. Od miesięcy pojaw

Lidl z nową konkurencją. Mere wkracza na polski rynek

Jak słusznie zauważa portal “Wiadomości Handlowe”, wejście Mere do Polski przypomina “najlepszy brazylijski serial”. W mediach co jakiś czas pojawiają się informacje o wejściu Rosjan na polski rynek, jak i ich wycofaniu z operacji. Z ostatnich informacji wynika, że Lidl i Biedronka jednak muszą się szykować do kolejnej batalii o klientów.

Sieć Lidl czeka ciężka walka. Mere planuje ekspansję

Serwis informuje, że rosyjska sieć hard dyskontów Mere ma otworzyć swoje sklepy w Polsce na początku tego roku. Informację jako pierwszy przekazał Sebastian Rennack, analityk rynku detalicznego w Niemczech, Polsce I Europie Centralnej w tekście opublikowanym w “Lebensmittel Zeitung”. 

Jak podaje serwis “Wiadomości Handlowe”, Mere właśnie otworzył swój trzeci sklep w Niemczech, natomiast niedługo planowane są otwarcia w Polsce i na Litwie. Na Białorusi rosyjska sieć hard dyskontów ma już ponad 30 placówek. Tymczasem w Rosji działa ponad 500 sklepów Mere w różnych częściach kraju. Na razie Lidl jednak wydaje się bezpieczny. Zanim Mere na dobre się rozkręci, minie sporo czasu.

Lidl i Biedronka jeszcze na topie. Pytanie, jak długo

Analitycy zwracają uwagę, że firma Torgservis, właściciel sieci Mere, jest już w pierwszej dziesiątce sprzedawców detalicznych żywności w Rosji. Specjaliści cytowani przez “Wiadomości Handlowe” zaznaczają, że ze względu na kryzys wywołany epidemią koronawirusa i zbliżającą się recesję sieć Mere ma przed sobą “świetlaną przyszłość”. W 2019 roku firma Torgservis pod markami Svetofor i Mere miała ponad 800 placówek dyskontowych, w Rosji, Kazachstanie, Białorusi oraz Chinach. Jeśli najnowsze informacje się potwierdzą, to Mere pojawi się w Polsce i na Litwie, a sieci Lidl przybędzie potężny rywal. Tym bardziej, że Polacy uwielbiają dyskonty i to właśnie w nich najchętniej robią zakupy. Rynek dyskontów jest bardzo wyrównany, a pojawienie się nowego gracza zapowiada nowe rozdanie.

Tagi:

Lidldyskont

Stanisław WęgrowskiAutor

Wydawca Biznesinfo. Absolwent psychologii na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS. W dziennikarstwie inspirują go sprawy społeczne, polityka, kultura oraz sport. DJ, jeden z założycieli kolektywu SONDA, działającego na warszawskiej scenie klubowej. Miłośnik zwierząt.

Chcesz się ze mną skontaktować?

Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl

Podobne artykuły

zakupy

Handel

Black Friday. Dobrze zorganizowana akcja może przynieść firmom korzyści

Czytaj więcej >

Handel

Żabka wprowadza do sprzedaży nową przekąskę o nazwie Black Dog. Czarny hot dog z czarnym sosem

Czytaj więcej >

Handel

GUS: Sprzedaż detaliczna rośnie wolniej niż się spodziewano

Czytaj więcej >

Handel

Wzrosły dostawy LNG do gazoportu w Świnoujściu

Czytaj więcej >

Handel

Izba Zbożowo-Paszowa: spadły krajowe ceny zbóż

Czytaj więcej >
PHOTO: ZOFIA I MAREK BAZAK / EAST NEWS Warszawa hipermarket Carrefour N/Z Bezpieczne zakupy w godzinach dla seniorow powyzej 60 roku zycia - lista zakupow

Handel

Hipermarkety mają płacić w przyszłości wyższe podatki. Może to spowodować podwyżkę cen produktów

Czytaj więcej >