Już nie lody Ekipy. Nowy hit ściągnął młodzież do Żabki. Sklepy ledwo nadążają z dostawami

W sklepach sieci Żabka zawitały produkty, które szybko zyskały status pilnie poszukiwanych — szczególnie przez młodych klientów, którzy są gotowi przejść lub przejechać z rodzicami kilometry, żeby je znaleźć. Niejednokrotnie takie wycieczki trwają długo, bo pożądane smakołyki i napoje znikają z półek jak świeże bułeczki. Mimo że skład produktów wzbudza duże kontrowersje, “Wojanki” stały się niekwestionowanym hitem lata 2025, na co wskazują m.in. statystyki sprzedaży.
Najnowszy hit lata 2025 - Polacy masowo wykupują je z półek
Niegdyś najmłodsi masowo polowali w sklepach na lody Ekipy, czyli grupy influencerów, która swoją działalność w sieci postanowiła przenieść w sferę biznesową — stworzyli oni serię lodów i napojów pod szyldem spółki Ekipa Holding. Produkty zyskały ogromną popularność wśród szczególnie młodych klientów, zachęconych skutecznym działaniem marketingowym i przemyślaną strategią promocyjną.
Dokładna liczba sprzedanych lodów Ekipy nie jest znana, natomiast firma Koral, informowała, że w 2021 roku to właśnie one osiągnęły historyczny sukces, stając się najlepiej sprzedającą się nowością produktową w historii firmy, z 300-procentowym wzrostem sprzedaży w porównaniu do poprzednich liderów. W 2023 roku Ekipa Holding informowała o sprzedaży ponad 48 milionów sztuk produktów z ich logo — dotyczyło to wszystkich wypuszczonych artykułów, nie tylko lodów.
Obecnie na rynku odważnie gości się inny gracz, z podobną "influencerską” historią i dużym sukcesem na horyzoncie. Kto stoi za najnowszym hitem lata i dlaczego rodzice wykupują całe półki dla swoich pociech, mimo licznych kontrowersji?
Wojanki - czym właściwie są i skąd ich wielki sukces wśród młodzieży?
Lody i napoje nazywane Wojanki stały się hitem tego lata, zdobywając szturmem liczną bazę klientów, szczególnie dzieci i młodzieży w całej Polsce. Za sukcesem marki stoi firma Wojan Group sp. z o.o. z Jarocina, której założycielem i prezesem jest Wojciech Tomalka, znany szerzej jako youtuber Wojan, który już myśli o kolejnych projektach — chce wprowadzić do oferty kolejne produkty, ale również tworzyć własne filmy krótkometrażowe.
24-letni Wojciech Tomalka regularnie tworzy treści w internecie, a jego kanały na YouTube mają łącznie ponad 6 milionów subskrybentów. Przesłane tam filmy zostały wyświetlone ponad 2,5 miliarda razy. Dzieci z zapartym tchem śledzą jego poczynania w popularnej grze Minecraft. To właśnie on wprowadził na rynek Wojanki — napoje i lody.
Motorem napędowym szybko okazała się piosenka promocyjna zatytułowana "Pij Wojanka do białego ranka", która stała się hitem w sieci. Singiel pięć dni od premiery został wyświetlony ponad 2,75 mln razy, a spot na TikToku ponad milion razy.
Napoje nazwane Wojankami występują w dwóch wariantach smakowych: truskawka-malina oraz pomarańcza-brzoskwinia. Ich cena regularna wynosi 4,99 zł, ale w promocji, czyli przy zakupie dwóch butelek napoju, cena produktu spadała do 3,99 zł za sztukę. Chociaż produkty wzbudzają duże kontrowersje, przychód z ich sprzedaży już teraz robi ogromne wrażenie.
Wojanki wzbudzają kontrowersje, ale sprzedają się jak świeże bułeczki
Podczas kampanii marketingowej nie obyło się bez licznych kontrowersji. Przeciwnicy zwrócili uwagę na dwuznaczność tekstów piosenek promocyjnych, a czujni rodzice zwracają uwagę na wysoką zawartość cukru w napojach. Jak podkreślają sceptyczni internauci, utwór zawiera hasła kojarzące się z kulturą picia alkoholu:
Pij Wojanka do białego ranka” czy „Kto z nami nie wypije, na wioskę nie wbiję. - brzmi wers piosenki promocyjnej Wojanków.
Co więcej, niektórzy zwracają również uwagę, że sama stylistyka teledysku do piosenki przypomina reklamy piwa. Skojarzenia z zakrapianą posiadówką przywodzą na myśl kadry z ogródka, w którym spotyka się grupa znajomych i wciąż dolewa sobie do eleganckich szklanek wspomniany napój. Mimo tego jak na razie sprzedaż napoju bije rekordy, a Żabka, która jako jedyna oferuje go w swoim asortymencie, zmaga się z brakiem zapasów.
Współpraca z siecią Żabka na wyłączność okazała się kluczowa w kontekście budowania marki i strategii sprzedaży — dzięki temu dystrybucja odbywała się w ponad 10 tys. placówkach w całej Polsce. Wojan Group Sp. z o.o., działająca wcześniej głównie w branży sprzedaży hurtowej odzieży i obuwia, w 2024 roku osiągnęła bardzo wysokie wyniki finansowe – przychody na poziomie 29,42 mln zł oraz zysk netto 7,47 mln zł. To przełożyło się na wysoką marżę netto wynoszącą 25 proc.
Spółka wciąż notuje wzrosty. W 2023 roku jej przychody wynosiły 17,67 mln zł, a zysk netto 4,25 mln zł. Oznacza to, że rok do roku odnotowała wzrost o ponad 60 proc. w obu kategoriach.



































